חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אסון בבחירות בהודו: 33 עובדי קלפי מתו בשל החום הקיצוני

תחת חום קיצוני של 50 מעלות 642 מיליון הודים הצביעו בבחירות בדמוקרטיה הגדולה בעולם • ביום ההצבעה האחרון עובדי קלפי התמוטטו ומתו - משפחה של כל קורבן תפוצה ב-18,000 דולר • ראש הממשלה המכהן נרנדה מודי צפוי להבטיח כהונה ברציפות בתפקיד

בחירות תחת 50 מעלות בהודו | צילום: שאטרסטוק

במהלך עשרת הימים האחרונים, החום הקיצוני בהודו הרג לפחות 77 בני אדם, מספר זה כולל עשרות עובדי קלפי, כשבשבת היה יום ההצבעה האחרון בבחירות הכלליות הגדולות בעולם, כך לפי CNN. 

לפחות 33 עובדי קלפי מתו ביום אחד במדינת אוטר פראדש המאוכלסת ביותר בהודו, כך לפי יו”ר ועדת הבחירות במדינה. עוד הוסיף כי משפחה של כל קורבן תפוצה ב-18,000 דולר. 

חלק מבירת דלהי רשם ביום שלישי בשבוע שעבר את הטמפרטורה הגבוהה ביותר אי פעם במדינה של 49.9 מעלות צלזיוס. ובשל כך רבים העדיפו להימנע מההצבעה בשבוע האחרון. 

מודי לאחר שנבחר בבחירות לראשות ממשלת הודו ב-2014 | צילום: שאטסרטוק

בהודו מתגוררים יותר מ-1.4 מיליארד בני אדם, מתוכם כ-969 מיליון הודים היו זכאים להצביע בבחירות – יותר מאוכלוסיית צפון אמריקה והאיחוד האירופי יחד. כ-642 מיליון הגיעו לקלפי, מספר המשתתפים הרב ביותר אי פעם, כך לפי נציב הבחירות הראשי רג’יב קומאר. 

הבחירות החלו עם פתיחת הקלפיות ב-19 באפריל והסתיימו ב-1 ביוני. על פי תוצאות ראשוניות ולא מפתיעות מפלגתו של ראש הממשלה המכהן נרנדרה מודי היא המובילה בבחירות כשהתוצאות הרשמיות צפויות להתפרסם בעוד יומיים (4 ביוני). אם אכן יזכה, ראש הממשלה נרנדה מודי יבטיח כהונה שלישית נדירה ברציפות בתפקיד. 

כתוצאה מגל החום בדלהי – צפי ששיעור ההצבעה בבחירות ירד

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן