חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בגלל איומי טרור: האם טקס הפתיחה של האולימפיאדה בפריז יבוטל?

שלושה חודשים לקראת פתיחת המשחקים וראש ממשלת צרפת, עמנואל מקרון אמר בתקשורת הצרפתית כי טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בפריז 2024 עשוי לעבור שינויים ולא להתקיים בנהר הסן כמתוכנן בשל "איומים ביטחוניים" • המדינה כבר הודיעה שתצמצם את היקף טקס הפתיחה

אולימפיאדת פריז 2024 | צילום: unsplash

סכנת ביטול: הנשיא האמריקני עמנואל מקרון אמר ביום שני כי טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז המתוכננת על נהר הסן עשוי לעבור במקום זאת לאצטדיון הלאומי של המדינה אם האיום הביטחוני ייחשב גבוה מדי.

צרפת נמצאת בכוננות ביטחונית גבוהה לקראת אולימפיאדת פריז והפראלימפיאדה, שצפויות למשוך מיליוני מבקרים למדינה. החששות הביטחוניים בפריז גבוהים במיוחד לקראת טקס הפתיחה יוצא הדופן, הכולל סירות הנושאות ספורטאים לאורך הסן במצעד של 6 ק”מ והמונים שיצפו מגדות הנהר לכל אורך המסלול. 

המארגנים תכננו במקור טקס פתיחה גרנדיוזי לקהל של עד 600,000 איש, רובם צופים ללא תשלום שיעמדו לאורך גדות הנהר. אבל דאגות ביטחוניות ולוגיסטיות הובילו את הממשלה לצמצם בהדרגה את שאיפותיה. מוקדם יותר השנה, המספר הכולל של הצופים הצטמצם לכ-300,000.

עמנואל מקרון, נשיא צרפת | צילום: שאטרסטוק

בשיחה עם התקשורת הצרפתית אמר הנשיא מקרון שכוחות אכיפת החוק של צרפת יגויסו ברמה יוצאת דופן לאבטחת האירוע באוויר הפתוח ואמר כי ישנן מספר תכניות חלופיות לאירוע, כמו מעבר לאצטדיון פתוח אך לא פירט. 

ממשלת צרפת גם החליטה שלתיירים לא תינתן גישה חופשית לצפות בטקס הפתיחה בגלל חששות ביטחוניים. הגישה החופשית תהיה בהרשמה מראש בלבד. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן