חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביטחון לאומי מול חופש הביטוי: הקרב על טיק טוק בארה”ב

טיק טוק ו-ByteDance טוענות נגד חוק האיסור של הרשת החברתית בבית המשפט לערעורים בארה"ב בעוד שהממשלה טוענת שהביטחון הלאומי עומד על כף המאזניים • טיק טוק אמרה כי החוק "חסר תקדים" והוא עלול להביא לתוצאות "מזעזעות" לחופש הביטוי במדינה • לפי החברה, יש כ-170 מיליון אמריקאים המשתמשים בטיק טוק

הקרב בין המעצמות הגיע לטיק טוק | צילום: שאטרסטוק

טיק טוק טענה אתמול (שני) בבית המשפט כי לחוק אמריקאי – שיאסור אותו אלא אם כן הוא יימכר על ידי ByteDance – תהיה השפעה “מזעזעת” על חופש הביטוי של המשתמשים בארה”ב, כך פורסם בסוכנויות הידיעות. 

“החוק הזה מטיל איסור דיבור יוצא דופן בהתבסס על סיכונים עתידיים בלתי מוגדרים”, אמר עורך הדין של טיק טוק וחברת האם הסינית ByteDance לבית המשפט. טיק טוק חזרה פעם נוספת על כך שהחברה “אינה בבעלות” של סין וכי “הבעלים של טיק טוק הוא ByteDance Limited, חברת אחזקות באיי קיימן”, אמר. אך השופט השיב כי החברה “כפופה לשליטה סינית”.

עורך הדין של טיק טוק אמר שממשלת ארה”ב אינה טוענת שהתרחשה פגיעה כלשהי – והחברה נענשת בגלל הטענה שייתכן שיהיו בעיות בעתיד. בנוסף אמר כי זה יהיה “בלתי אפשרי” לבטל את הזרוע האמריקאית של החברה.

השופט טען שהחוק הוא “מחסום מוחלט להסדר השליטה הנוכחי” בחברה, ולא בחברה עצמה. עוד הוא הוסיף כי זה מכוון לקבוצת חברות שנשלטת על ידי מה שמכונה “יריב זר”, ולא לטיק טוק בלבד.

החוק נבע מחשש שהנתונים של משתמשים בארה”ב חשופים לניצול על ידי ממשלת סין ועלולים לפגוע בביטחון הלאומי.

מנכ”ל טיק טוק, שו זי צ’ו | צילום: שאטרסטוק

כזכור, בחודש אפריל השנה אושרה החקיקה שתאלץ את חברת האם של טיק טוק בסין למכור את פלטפורמת המדיה החברתית בארה”ב תחת איום של איסור במידה ולא תמכור את החטיבה. 

טיק טוק הגיבה בתביעה, שהוגשה ישירות לבית משפט פדרלי לערעורים בוושינגטון הבירה המבקשת צו בית משפט שימנע מארה”ב לאכוף את החוק הדו-מפלגתי שנחתם על ידי הנשיא ביידן בחודש שעבר. 

בעבר כתבה טיק טוק כי “זה מצער שבית הנבחרים משתמש בכיסוי של סיוע זר והומניטרי חשוב כדי לחבק הצעת חוק שתרמוס את זכויות חופש הביטוי של 170 מיליון אמריקאים, תהרוס 7 מיליון עסקים ותסגור פלטפורמה שתורמת 24 מיליארד דולר לכלכלה האמריקאית, מדי שנה”. 

בית הנבחרים האמריקאי אישר: טיק טוק תיאלץ להימכר או להיסגר

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן