חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בלומברג: בכירי ענף ההייטק בישראל שוקלים כניסה לפוליטיקה

על פי הדיווח בכירי חברות ההייטק הגדולות בארץ שוקלים הקמת מפלגה חדשה או הרצת מועמדים ברשימות הקיימות • בין הבכירים המנהלים דיונים ושוקלים כניסה לפוליטיקה גם היזם אייל וולדמן

עובדי ענף ההייטק | צילום: שאטרסטוק

בכירים בענף ההייטק הישראלי שוקלים להיכנס לפוליטיקה על רקע אכזבתם מראש הממשלה בנימין נתניהו, כך מדווח היום (א’) בלומברג. על פי הדיווח מדובר בחברות הטכנולוגיה הגדולות בארץ ובין הבכירים בענף הייטק נמצא גם היזם ואיש העסקים אייל וולדמן, המייסד של חברת מלאנוקס שנמכרה לענקית הטכנולוגיה אנבידיה. וולדמן הוא חתן פרס ישראל ליזמות וחדשנות טכנולוגית לשנת 2024.

על פי הדיווח מתקיימים דיונים דיסקרטיים וראשוניים על אפשרויות שנשקלות בקרב בכירי ההייטק בימים אלה ובהן הקמת מפלגה חדשה, הרצת מועמדים ברשימות קיימות או התנדבות למשרות מפתח במשרדים הממשלתיים הגדולים.

בנוסף, פורום 200 המנהיגים העסקיים המובילים בישראל שבו משתתפים בעלי החברות הגדולות בארץ, יו”רים ומנכ”לים של החברות הגדולות, קורא להקדים את הבחירות במטרה “להציל את ישראל ממשבר כלכלי עמוק”, כך על פי דיווח בלומברג. בפורום זה מיוצגות מחצית מהחברות הנסחרות במדד ת”א-35 בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

אייל וולדמן שצוטט בבלומברג ידוע בעמדותיו הפוליטיות ופעילותו במחאות כנגד נתניהו, כזכור אחרי הכרזת ועדת פרס ישראל על זכייתו של וולדמן, שר החינוך יואב קיש הכריז על ביטול הפרסים באותה השנה והענקת פרסים בתחומי תקומה וגבורה. לאחר סערה ציבורית ועתירה לבג”ץ, החלטת השר בוטלה וב-28 במרץ 2024 הוכרז וולדמן רשמית כחתן פרס ישראל ליזמות וחדשנות טכנולוגית.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן