חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בניגוד למודיס: פיץ’ מותירה את דירוג האשראי של ישראל ללא שינוי

אחרי החששות בחודש האחרון, בעקבות הורדת דירוג האשראי על ידי מוד'יס, פיץ' מחליטה שלא להוריד את דירוג האשראי של ישראל ומותירה אותו A+, למרות המלחמה • המדדים בבורסה רושמים שינוי מגמה

סוכנות הדירוג פיץ' | צילום: שאטרסטוק

אחרי שבחודש שעבר מוד’יס פרסמה דו”ח קשה על כלכלת ישראל ובמסגרתו הורידה את דירוג האשראי שלה, כעת (ג’) חברת הדירוג האמריקנית השנייה, פיץ’ (Fitch Ratings) מפרסמת את החלטתה להותיר את הריבית על כנה, בדירוג A+, להסיר את ה”מעקב שלילי” וכן לשנות את תחזית הדירוג מ”יציב” ל”שלילי”.

עם פרסום ההודעה המדדים המובילים בבורסה רושמים שינוי מגמה, אחרי המגמה השלילית שליוותה את המסחר מפתיחתו הבוקר. ת”א 90 ירד מפתיחת המסחר ועד לשעה 13:00 ב-1.9% ומאז שונתה המגמה הוא עלה ב-1%.

פיץ’ החלה לדרג את ישראל רק מנובמבר 1995, אז דירגה אותה BBB. חודש לאחר מכן היא כבר העלתה את הדירוג ל-A מינוס, בו ישראל דורגה במשך עשור. ב-2006 הועלה שוב דירוגה של ישראל ל-A ועשור לאחר מכן, ב-2016 ל-A חיובי – דירוגה של ישראל מאז, שאושרר גם כעת.

מלחמת “חרבות ברזל”, חודש אוקטובר | צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

10 ימים אחרי פרוץ המלחמה, ב-17 באוקטובר, פיץ’ הוסיפה “מעקב שלילי” על ישראל – מעין תמרור אזהרה, שבמקרים רבים מקדים הורדת דירוג. אך הפעם החברה החליטה להסיר אותו, אך קבעה תחזית שלילית, שהייתה עד כה יציבה. מבחינת המשקיעים התחזית השלילית חמורה פחות מ”מעקב שלילי”, שמאפיין מצבי משבר יום יומיים, כמו מלחמה.

דו”ח בנק ישראל שפורסם אתמול מספר את הסיפור של הודעת הדירוג הזו  של פיץ’. הדירוג הוא בבחינת אמון גדול בישראל, שכן כפי שניתן לראות מהדו”ח שפורסם אתמול על ידי בנק ישראל, המלחמה לא גרמה לאובדן שליטה בכלכלה.

נהפוך הוא, הפגיעות בצפון ובדרום הארץ, המפונים, גיוס המילואים – כל אלה נותרו בגדר פגיעות מגודרות, שאינן משליכות על חלקים אחרים של הכלכלה: השקל מפגין איתנות, למרות התנודתיות שלו; החברות מפרסמות דו”חות חיוביים; המדדים בבורסת תל אביב עולים ברבעון הראשון של השנה; האינפלציה בשליטה ומתרסנת; הממשלה העבירה תקציב מתוקן וכך הלאה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן