חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעקבות ההפגנות האנטישמיות: ירידה של כ-15% בתרומות להרווארד

בוגרים ותורמים הפסיקו את תרומותיהם לאוניברסיטה בעקבות תגובתה להתבטאויות אנטישמיות ואנטי-ישראליות והרווארד נאלצת להישען על קרנות נאמנות כדי לכסות על הירידה בהכנסות • מוקדם יותר השנה הודיעו המיליארדרים לן בלווטניק וקן גריפין על השעיית תרומותיהם • גם אוניברסיטת קולומביה דיווחה כי חלה ירידה בתרומות בשל הביקורת שספגה על התנהלותה במהלך ההפגנות בקמפוס

הפגנות פרו פלסטיניות באוניברסיטת הרווארד | צילום: רויטרס

אוניברסיטת הרווארד הודיעה כי תרומות במזומן ירדו בכ-15% לפחות מ-1.2 מיליארד דולר במהלך שנת הכספים שהסתיימה בסוף ביוני, על רקע נתק מצד בוגרים זועמים בשל התמודדותה של האוניברסיטה עם אנטישמיות בקמפוס. ירידה זו נחשפה בדו”ח פיננסי שפורסם השבוע, כך לפי דיווח ב״וול סטריט ג׳ורנל״.

המחלוקת סביב הרווארד החלה כשסטודנטים פרו-פלסטינים קיימו מחאות בקמפוס בהן נשמעו אמירות אנטישמיות ואנטי-ישראליות. נשיאת האוניברסיטה, קלודין גיי, עוררה זעם כאשר סירבה לגנות את קבוצות הסטודנטים שהאשימו את ישראל ויצרו אווירה עוינת בקמפוס.

בעקבות זאת, תורמים מרכזיים כמו המיליארדרים לן בלווטניק וקן גריפין השעו את תרומותיהם, יחד עם בוגרים נוספים, מה שהוביל את הרווארד להסתמך על קרן ההקדש שלה בשווי 53 מיליארד דולר. מנהל הכספים של האוניברסיטה הדגיש כי על המוסד היוקרתי לנקוט בצעדים זהירים כדי לאזן בין הוצאות להכנסות.

 

אוניברסיטת הרווארד | צילום: שאטרסטוק

למרות שהתשואה על ההשקעות עמדה על 9.6% – התוצאה הגבוהה ביותר בשלוש השנים האחרונות – האוניברסיטה מדווחת על עלייה של 9% בהוצאות התפעוליות לעומת צמיחה של 6% בהכנסות.

העלויות הגוברות נובעות מהשקעות בטכנולוגיות מתקדמות ובינה מלאכותית ושדרוג מתקנים, אך האוניברסיטה סיימה את השנה בעודף של 45.3 מיליון דולר.

בעקבות המחאות נגד ישראל: ירידה של כ-30% בתרומות לאוניברסיטת קולומביה

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן