חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיווח: העמסת מכליות הנפט של איראן במסוף ח’ארג צללה ב-70%

דיווח באתר "איראן אינטרנשיונל": העמסת הנפט ירדה באופן דרמטי מאז מתקופת הטילים על ישראל ב-1 באוקטובר, מדובר בקיצוץ נרחב כאשר רק 600 אלף חביות נפט הועמסו במסוף לצורך ייצוא • הערכות: תקיפת מסוף הנפט באי ח'ארג תשתק את כלכלתה של איראן

בתי זיקוק באיראן | צילום: שאטרסטוק

ירידה משמעותית במספר חביות הנפט שאיראן העמיסה במסוף הנפט באי ח’ארג, שם עובר כמעט כל ייצוא הנפט האיראני. הצלילה בהעמסת חביות הנפט במסוף התרחשה בעשרה הימים הראשונים של אוקטובר מאז מתקפת הטילים על ישראל ב-1 באוקטובר. על פי נתונים שפורסמו באתר “איראן אינטרנשיונל” איראן העמיסה במסוף 600 אלף חביות נפט ביום בעשרת הימים הראשונים של אוקטובר, ירידה משמעותית ביותר, הרבה פחות מהממוצע היומי בחודשים האחרונים עם העמסת 1.5 מיליון חביות נפט ביום המיועדים לייצוא לסין.

לעומת זאת, על פי הנתונים העוקבים אחר מכליות הנפט האיראניות במסוף הנפט של ח’ארג באיראן, אחרי ה-10 באוקטובר חלה דווקא עלייה בחזרה במספר חביות הנפט שהעמיסה איראן ביום. העלייה הייתה בקצב מתון ולא חזרה לרמות הקודמות, כלומר רק 800 אלף חביות נפט ביום.

במסוף הנפט באי ח’ארג הממוקם במערב המפרץ הפרסי, עוברת 90% מתפוקת הנפט האיראני, על פי דיווח אחר האטה בח’ארג כבר ניכרת בשטח. כיום ייצוא הנפט האיראני הוא בעיקר לבתי זיקוק סיניים על רקע הסנקציות האמריקניות. להערכת גורם מומחה, גם בנפט המאוחסן חלה ירידה, כאשר מכליות שהחזיקו נפט מאוחסן יצאו מאיראן בעשרת הימים הראשונים של אוקטובר.

בצל האיום למתקפה ישראלית על תשתית האנרגיה של איראן, הערכות הן כי מתקפה על מסוף זה עלולה לשתק את כלכלתה של איראן, על פי הדיווחים מייד לאחר מתקפת הטילים על ישראל ב-1 באוקטובר, טהראן הסיגה מיידית את המכליות שלה מהאי ח’ארג כדי למנוע מהן להוות מטרה לתקיפה ישראלית.

עוד במסגרת הדיווח, נתוני מעקב המכליות מצביעים על כך שגם באוגוסט ובספטמבר ירד יצוא הנפט היומי של איראן בכ-300-400 אלף חביות ביום בהשוואה לחודשים קודמים, ירידה ל-1.4 מיליון חביות ביום. זה מרמז על העמקת גירעון תקציב הנפט של איראן בחודשים הקרובים. הסיבה לצניחה זו הייתה הירידה בביקוש מסין, המייבאת יותר מ-95% מהנפט מאיראן.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן