חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשל היעדרן של החברות הזרות: צניחה של 43% במספר הנוסעים בנתב”ג

דיווח בבלומברג: בשל המלחמה שהובילה להפסקת פעילות של החברות הזרות חלה ירידה דרסטית במספר הנוסעים שעברו בנתב"ג בתשעת החודשים הראשונים של השנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

נתב"ג | צילום: שאטרסטוק

אפקט המלחמה ניכר מאוד בנתב”ג  עם ירידה דרסטית בהיקף הנוסעים העוברים בשדה התעופה, גם תקופות עמוסות כמו חודשי הקיץ והחגים לא מצליחות להחזיר את מספר הנוסעים לרמות שהיו לפני פרוץ המלחמה. על פי דיווח בבלומברג, מספר הנוסעים העוברים בנמל התעופה בן גוריון צנח ב-43% בתשעת החודשים הראשונים של 2024 בעקבות המלחמה שגרמה לחברות התעופה הזרות לעצור את הטיסות לישראל וממנה, בלומברג מציג את הנתונים שפורסמו על ידי רשות שדות התעופה.

בנמל התעופה בן גוריון עברו כ-11 מיליון נוסעים בתקופה שבין ינואר לספטמבר זאת לעומת כ-19 מיליון נוסעים בתקופה המקבילה ב-2023, כך על פי רשות שדות התעופה. היעדרן של החברות הזרות יוצר עומס על חברות התעופה הישראליות שבהן גדלה תנועת הנוסעים ב-25%.

לאורך כל השנה מספר הנוסעים היומי היה נמוך ביחס לשגרה בעונה, למשל ביוני 2023 עברו בנתב”ג 2.1 מיליון נוסעים, כ-73 אלף נוסעים בממוצע ביום.

דו”ח אחר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה גילה כי מספר התיירים הזרים המבקרים בישראל ירד ב-73% השנה, מ-2.83 מיליון ל-757 אלף תיירים בלבד בתשעת החודשים הראשונים של 2024.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן