חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיווח: איראן תעלה את תפוקת הנפט שלה ל-4 מיליון חביות ביום

דיווח בסוכנות הידיעות "תסנים": איראן תעלה את תפוקת הנפט שלה מ-3.6 מיליון חביות ל-4 מיליון חביות נפט ביום, מה שצפוי להגדיל עוד יותר את ההכנסות שלה מייצוא נפט לסין • ההחלטה התקבלה על ידי המועצה הכלכלית של איראן

עלייה במחירי הנפט | צילום: שאטרסטוק

יותר הכנסות מסין? איראן שנמצאת תחת מכבש הסנקציות הבינלאומיות שהובילו אותה למשבר כלכלי כבד, מצליחה למצוא דרכים לעקוף את הסנקציות.

היום (א’) מדווח ראש סוכנות הידיעות “תסנים” כי איראן מגבשת תכנית להעלאת תפוקת הנפט שלה מ-3.6 מיליון חביות ליום ל-4 מיליון חביות ליום, מה שעשוי להשפיע משמעותית על רמת ההכנסות שלה שכבר כעת הן מאוד גבוהות ביחס לעובדה שהביקוש לנפט האיראני הוא בתחתית בשל הסנקציות והאיסור המוטל על מדינות המערב לרכוש את הנפט האיראני.

ההחלטה התקבלה על ידי המועצה הכלכלית בראשות הנשיא הזמני של איראן, מוחמד מוחב’ר. איראן היא מיצרניות הנפט הגדולות בעולם וחברה בארגון אופ”ק וכרגע היא מייצאת נפט בעיקר לסין.

איראן ניסתה זמן רב להגדיל את תפוקת הנפט שלה, ההערכות הן שארה”ב העלימה עין ובכך אפשרה לאיראן להגדיל את תפוקת הנפט שלה ובכך היא מגדילה גם את הייצוא לשווקים הבינלאומיים, בעיקר לסין. הערכות הן שארה”ב מיישמת גישה מקילה בשל רצונה למנוע זעזועים בשוק הנפט העולמי ולמנוע עליית מחירים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן