חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דירוג האושר העולמי: פינלנד במקום הראשון ואיפה ישראל?

השלכות המלחמה מורידות את ישראל במקום אחד ברשימה אך היא עדיין נמצאת בחמישייה הפותחת, הדוח מסתמך על נתוני סקר עולמי של חברת גאלופ, כשהמדינות מדורגות על סמך הערכות החיים הממוצעות שלהן בשלוש השנים הקודמות • מחברי הדוח מציינים כי אם היו מפרסמים דירוג רק על בסיס שנת 2023, ישראל הייתה מידרדרת למקום ה-19

קיבוץ בארי ההרוס | צילום: משה שי/פלאש 90

מדד האושר העולמי לשנת 2024 פורסם היום (רביעי) ושוב הציב את ישראל במקום גבוה ברשימה לצד מדינות סקנדינביה ומערב אירופה. הדו”ח נכתב מדי שנה כשיתוף פעולה בין אוניברסיטת אוקספורד, מכון הסקרים “גאלופ” והקרן לפיתוח אנושי של האו”ם.

בראש הרשימה דורגה פינלנד, זו השנה השביעית ברציפות שהיא כובשת את המקום הראשון ברשימה. בדוח שפורסם היום על ידי האו”ם, הגיעה המדינה הנורדית לראש הרשימה, שמודדת גורמים כמו הכנסה, בריאות נפשית ופיזית ונדיבות חברתית.

השנה השביעית ברציפות, בפינלנד חיים האנשים הכי מאושרים | צילום: שאטרסטוק

ישראל דורגה במקום החמישי ברשימה, מתחת לשבדיה ומעל הולנד וזאת למרות טבח ה-7 באוקטובר והמלחמה שהתרחשה בעקבותיו. ישראל נמצאת ברשימת 10 המדינות המובילות בדו”ח משנת 2022 ומחבריו מציינים כי הסקר משקלל את התשובות משלושת השנים האחרונות. בדו”ח הובהר כי החישוב מתבסס על 3 השנים האחרונות ואם נחשב את הדירוג לפי שנת 2023 בלבד, בה פרצה מלחמת “חרבות ברזל”, ישראל תדרדר למקום ה-19.

לראשונה, ארה”ב וגרמניה לא מופיעות ב-20 המדינות המאושרות ביותר. גרמניה הידרדרה מהמקום ה-16 בדוח הקודם למקום ה-24. מי שמקדימה אותה היא ארה”ב, שהידרדרה מהמקום ה-15 למקום ה-23.

בתחתית הרשימה ממוקמת אפגניסטן, הנשלטת על ידי ארגון הטליבאן במקום השני מהסוף נמצאת לבנון, שנמצאת בשפל כלכלי חסר תקדים וסובלת משלל בעיות, בהן שליטתו של ארגון הטרור חיזבאללה על הנעשה במדינה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן