חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האולטימטום חלף – והמפגינים באוניברסיטת קולומביה מסרבים להתפנות

ההפגנות בקמפוסים בארה"ב לא עוצרות ומתרחשות בכ-40 מוסדות כשכבר כמעט 550 סטודנטים נעצרו ברחבי המדינה • פג תוקפו של האולטימטום לפינוי המאהל בקולומביה של הנשיאה מינוש שפיק - אך הסטודנטים מסרבים להתפנות מהמקום • יו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון אמר ברביעי: "אני קורא לנשיאה שפיק להתפטר, אם היא לא תצליח לעשות מיד סדר בכאוס הזה"

המחאות הפרו-פלסטיניות בקולומביה | צילום: REUTERS/Caitlin Ochs

הפגנות פרו-פלסטיניות מתקיימות ביותר מ-40 קמפוסים ברחבי ארה”ב, עם כמעט 550 מעצרים באוניברסיטאות ברחבי המדינה בשבוע האחרון, כך לפי סוכנות הידיעות רויטרס. 

באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, מוקד ההפגנות, הארכת האולטימטום שנקבעה על ידי נשיאת האוניברסיטה מינוש שפיק עבר היום, אולם, הסטודנטים מסרבים להתפנות מהמקום. הסטודנטים המוחים אמרו שהם לא יתפזרו עד שבית הספר יסכים לנתק את הקשרים עם מוסדות אקדמיים ישראלים ולהסיר את כספיו מגופים הקשורים לישראל, בין היתר. 

לפי הניו יורק טיימס באוניברסיטת קולומביה הסנאט של הפקולטה צפוי להצביע היום (שישי) על החלטה המזהירה את נשיאת בית הספר, מינוש שפיק, על כמה מהחלטותיה. שפיק ספגה ביקורת קשה על כך שאפשרה את הפגנות הסטודנטים בקמפוס.

המאהל באוניברסיטת קולומביה | צילום: רויטרס

מאהלי מחאה מתקיימים ביותר מ-40 קמפוסים בקולג’ ברחבי ארה”ב הכוללים את UCLA, נורת’ווסטרן, ג’ורג’ וושינגטון, הרווארד, בראון, UT אוסטין, אוניברסיטת מישיגן ו-MIT. אוניברסיטת דרום קליפורניה, שבה נעצרו אמש 93 בני אדם, הודיעה היום כי היא מבטלת את טקס סיום הלימודים המרכזי שלה ב-10 במאי, בנימוק של דאגות בטיחות. באוניברסיטת הרווארד סגרו את רחבת הקמפוס בכדי למנוע קיום של הפגנות. 

מפגינים שהניפו דגלי ישראל התאספו מחוץ לאוניברסיטת קולומביה וקראו להחזיר את החטופים. ב-UCLA התעמתו מפגינים פרו-ישראלים עם מפגינים פרו-פלסטינים.

מייק ג’ונסון, יו”ר בית הנבחרים בקמפוס אוניברסיטת קולומביה | צילום: שאטרסטוק

מייק ג’ונסון, יו”ר בית הנבחרים האמריקני ביקר בקמפוס אוניברסיטת קולומביה ביום רביעי ונאם על מדרגות הספרייה של המוסד היוקרתי “אני כאן היום מצטרף לעמיתיי וקורא לנשיאה שפיק להתפטר אם היא לא תצליח לעשות מיד סדר בכאוס הזה”, אמר ג’ונסון. “כיו”ר בית הנבחרים, אני מחויב היום שהקונגרס לא ישקוט מכיוון שסטודנטים יהודים צפויים לפחד על חייהם ולהישאר בבית כשהם מסתתרים בפחד”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן