חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האוצר בוחן אפשרות לשלול מ”אמנסטי ישראל” את הזכאות להכרה במס בגין תרומות

לפי החשדות העמותה עברה על "חוק החרם", כשקראה למשקיעים להוציא את השקעותיהם מהארץ • אמניסטי: "קריאה להסיר השקעות בחברות וגופים כלכליים שמפרים זכויות אדם היא מעשה לגיטימי ופעולה לא אלימה"

מולי מלקאר, מנכ"לית של אמנסטי אינטרנשיונל ישראל | צילום: אוליביר פיטוסי/פלאש90

מנכ”לית “אמנסטי אינטרנשיונל ישראל” מולי מלקאר, הופיעה היום (שני) בפני ועדה מיוחדת לבחינת זכאות המס של אמנסטי ישראל, לפי סעיף 46א – הכרה בכספי תרומות.

בראש הוועדה עומד מנכ”ל משרד האוצר, ובין משתתפי הוועדה מצויים מנכ”ל משרד החוץ, מנכ”ל רשות המסים, ובכירים נוספים. לפי החשד החברה עברה על “החוק למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם 2011”. לפי החוק, קריאה להחרים את ישראל תרבותית, כלכלית, אקדמית וכד’ הינה עוולה אזרחית שמהווה עילה לתביעת נזיקין.

כזכור, אמנסטי קראה למשקיעים בעולם שלא להשקיע בחברות ישראליות וקראה לחרם על מוצרים ישראלים. לטענת העמותה, “אנחנו מבהירים שקריאה להסיר השקעות בחברות וגופים כלכליים שמפרים זכויות אדם היא מעשה לגיטימי ופעולה לא אלימה, ואמנסטי מגינה על זכותם של יחידים וקבוצות להשתמש בכלי זה, בשם חופש הביטוי”.

אמניסטי רואה בישראל כמדינת אפרטהייד ובאתר העמותה נכתב, כי ” אמנסטי אינטרנשיונל ניתחה את כוונתה של ישראל ליצור ולהנציח מערכת של דיכוי ושליטה ביחס לפלסטינים ובחנה את מרכיביה המרכזיים, כמו “פיצול טריטוריאלי”…”.

יצוין כי ב-2022 העמותה קיבלה תרומות בסך של 4.3 מיליוני שקלים, כך שהיקף הטבת המס של העמותה עומד על 1.5 מיליוני שקלים בשנה. לטענת העמותה “הטענות המועלות כלפי העמותה כוללות התייחסות למספר פרסומים – חלקם ישנים מאוד, וחלקם מיוחסים לתנועת אמנסטי העולמית ולא נאמרו כלל על ידי עמותת אמנסטי ישראל – אשר לטענת ראש הוועדה עוברים על חוק החרם”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן