חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבהלה לזהב: המתכת הצהובה שוברת שיאים והופכת לכספומט

המלחמה בין ישראל לחמאס, המתקפה האיראנית והסכסוך המתמשך בין רוסיה לאוקראינה הביאו את מחיר הזהב ל-2400 דולר לאונקיה, מה שדחף משקיעים רבים למכור או להמיר אותו למזומן • הביקוש לזהב מגיע בעיקר ממדינות באסיה

מטילי זהב | צילום: שאטרסטוק

נכס בטוח ויקר: מחיר הזהב עלה והפך ל”כספומט” כאשר משקיעים רבים נוהרים לחנויות משכון כדי למכור זהב ולהמיר אותו למזומן. כשמחיר הזהב עולה על 2400 דולר לאונקיה, מכירת זהב הפכה להזדמנות טובה, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג. 

הסיבות לעלייה במחירי הזהב כוללות חששות לגבי משברים פוליטיים, כלכליים ופיננסיים, כמו גם ציפיות לאינפלציה. נכון לעכשיו, הביקוש לזהב מגיע בעיקר מאסיה ומשווקים מתעוררים. לתנודות המחירים של הזהב יש חשיבות משמעותית הן לצרכנים והן למשקיעים. 

המהירות וגודל העלייה במחירי הזהב בזינוק, מאז שהגיעו לשפל ב-2024 באמצע פברואר, מחירי הזהב עלו ב-17%. הנימוק הקבוע לפופולריות של הזהב היא שמשקיעים מחפשים לעתים קרובות ביטחון בזהב, “נכס בטוח”, עקב חששות.

בתקופה זו המשקיעים מושפעים מהמתיחות הגוברת במזרח התיכון, המלחמה באוקראינה והבחירות הקרובות בארה”ב. חלק מהמשקיעים הימרו שהאינפלציה עשויה להמשיך לעלות בטווח הארוך, ואף לתמוך במחירי הזהב.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן