חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבחירות ברוסיה: האבטלה בשפל שיא אך מועמד אחד כבר צפוי לנצח

כשברקע רוסים רבים תוהים לגבי מהות המלחמה באוקראינה, התמ״ג במדינה צמח ב-3.6% אך נתוני האבטלה במדינה נמצאים בשפל והאינפלציה עדיין גבוהה ועומדת על כ-7%

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: שאטרסטוק

הרוסים הצביעו בסוף השבוע בבחירות שבהן צפוי ולדימיר פוטין לנצח. אבל הניצחון של פוטין אינו רק ניצחון הוא צריך לנצח בגדול כדי לתת לגיטימציה למעמדו כמנהיג רוסיה. אם לא יקרה משהו דרמטי במיוחד, ולדימיר פוטין ייבחר לכהונתו החמישית.

אין ספק שוולדימיר פוטין, בן ה-71, ינצח, אפילו כשמלחמת אוקראינה נמשכת לשנתה השלישית. אחרי הכל, המתמודדים שלו – שאושרו לרוץ על ידי ועדת הבחירות במדינה שנשלטת על ידי הקרמלין – רחוקים מרמת הכוח וההשפעה שלו.

יתר על כן, כלכלת רוסיה משגשגת כלפי חוץ, התמ”ג במדינה צמח ב-3.6% בשנת 2023 וקרן המטבע הבינלאומית צופה שכלכלתה תצמח השנה ב-2.6%. אולם, האבטלה נמצאת בסביבות שפל שיא, והאינפלציה חמה ועומדת על כ-7%.

לפי סקרים רוסים, נראה כי אחוזי התמיכה בפוטין נעים סביב 85%, אולם, נשיא רוסיה צריך להוכיח כי יש רצון שהוא ייבחר גם לעמו וגם למערב ששופט ובוחן כל צעד שלו. לכן, הוא זקוק לכך שבבחירות אלו יהיו אחוזי הצבעה גבוהים שיצדיקו את בחירתו לכהונה חמישית ברציפות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן