חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הוט לא פרסה תשתיות בפריפריה – ותיקנס ב-5.5 מיליון שקלים

לפני כשנתיים שילמה כ-6 מיליון שקלים על הפרה דומה, כאשר בינואר האחרון מסרה דיווח מטעה בעניין • התשתיות לא נפרסו ב-35 יישובים ושכונות במזרח ירושלים • הוט: "הייתה טעות"

ממיר ושלט, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

במשך שנים ארוכות, הוט לא פרסה תשתיות ב-35 יישובים, ביניהם: נמרוד, קריית יערים, שלומית, עזוז, נצר חזני, יהל, מבוא מודיעים, באר מילכה וכן בעשרות שכונות במזרח ירושלים. כך עלה משימוע שנעשה לחברה על ידי משרד התקשורת. עוד עלה בשימוע, כי מדיווחיה מחודש ינואר 2024, ובניגוד לטענותיה, היא מספקת ביישובים אלה שירותים טכנולוגיים בהיקף מצומצם עד זניח.

מדובר בשירות ב-36 היישובים למאות בודדות של משקי בית, מתוך כ-111 אלף משקי בית באזורים אלה. בשימוע שנעשה טענה החברה שמדובר בטעות דיווח. בעקבות השימוע המנהלת הכללית של משרד התקשורת, עו״ד עינבל משש, הטילה על החברה קנס כספי של 5.5 מיליון שקלים.

ההפרה התגלתה אחרי פנייה יזומה מצד משרד התקשורת. במשרד התקשורת טוענים שמדובר בממצא חמור, מכיוון שעל החברה הוטל בשנת 2022 קנס כספי בגין הפרה דומה. חברת הוט לא נתנה שירותי תשתית אלחוטית לאינטרנט ב-219 יישובים בפריפריה, לאחר שניתנה לה הקלה שאפשרה לה לא לפרוס ביישובים אלה תשתית כבלים, אלא לתת בהם שירות באמצעים אחרים. גובה הקנס אז עמד על 5.7 מיליון שקלים.

מנכ”לית משרד התקשורת, עו”ד עינבל משש מסרה, כי “ההפרה מהווה פגיעה חמורה בתושבים הגרים באזורים נעדרי תשתית. חשיבות אספקת השירותים מתעצמת בייחוד בתקופת המלחמה. המשרד ימשיך לבצע בקרות יזומות ואחרות כדי לוודא כי חברות התקשורת עומדות בתנאי רישיונן”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן