חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקפאת מחירים במלחמה? המהלך של ח”כ ביטן, בגיבוי שר הכלכלה

בהמשך ל"ביוש הרגולטורי", יו"ר ועדת הכלכלה מציע לחוקק חוק לפיו יושתו קנסות של רבבות שקלים על חברות שייקרו את מחירי מוצריהן במהלך המלחמה. ברקת: "לא הייתה בישראל מלחמה כל כך ארוכה". התאחדות התעשיינים: "מי שקובע את המחירים הוא הקמעונאי ולא היצרן"

יו״ר ועדת הכלכלה דוד ביטן | צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח”כ דוד ביטן, החלה להכין לקריאה ראשונה את ההצעה של ראש הוועדה וחכי”ם נוספים, שנועדה להילחם בעליית מחירי מוצרים ושירותים חיוניים בשעת חירום. לפי ההצעה, עוסקים שיעלו מחירים בתקופת מצב חירום ביטחוני, אזרחי או בריאותי, ייחשבו לכאלה שהשפיעו באופן בלתי הוגן, לפי חוק הגנת הצרכן. במקרה כזה הוצע כי יושת עליהם קנס כספי של עשרות אלפי שקלים.

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת אמר בישיבה, כי לא הייתה בישראל מלחמה כזו ארוכה, ולכן יש לפתח כלים מותאמים למצב. “יצרנו רשימה שחורה של חברות שהעלו מחירים ללא הצדקה, שכלולות בה חברות כמו: שטראוס, אסם, שסטוביץ’, יכין וויסוצקי. ככל שהציבור יבין ויפעל בחכמה שלא לקנות ממוצריהן, כך ייטב” הוא הוסיף רעיון משלים מצד הקמעונאים, שלא ימכרו את מוצריהם.

קניות, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

מנהל אגף תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים, אביב חצבני אמר כי מי שקובע את המחירים הוא הקמעונאי ולא היצרן.
ההצעה הזו נוגדת היגיון כלכלי של שוק והיא חסרת תקדים במדינות ה-OECD. ספק אם הצעה כזו, שלמעשה מחילה פיקוח על מחירים על כלל המוצרים והשירותים במשק, ישימה. בעיקר מכיוון שהממשלה עצמה לא עומדת בה, כשהיא עצמה מייקרת את מחירי החשמל, המים, הארנונה ושירותים נוספים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן