חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הריקול של טסלה לאלפי רכבי הסייברטראק – והתיקון: “35 שניות בלבד”

טסלה הכריזה על ריקול של רכב הסייברטראק היוקרתי שלה, חצי שנה בלבד לאחר שהושק • הריקול בוצע בשל תקלה שעלולה לגרום לדוושת הגז של הרכב להיתקע • בשל התקלה הפיזית, החברה נאלצה לזמן את כלל הרכבים אליה לחברה, והתחייבה לתקן את הדוושות לכל הרכבים שנמסרו ללא תשלום

רכב הסייברטראק של טסלה מוצג בטורונטו, קנדה | צילום: שאטרסטוק

כאילו אין לה מספיק צרות: טסלה הכריזה אתמול (שבת) על ריקול של רכב הסייברטראק היוקרתי שלה, חצי שנה בלבד לאחר שהושק. סך הרכבים שנקראו לריקול – 3,878, שהוא למעשה המספר של כלל רכבי הסייברטראק שמסרה טסלה עד כה.

הריקול בוצע בשל תקלה שעלולה לגרום לדוושת הגז של הרכב להיתקע. התקלה נחשפה לראשונה בסרטון ויראלי שהופץ ברשת, שבו טען הנהג כי הכרית הפלסטית מסביב לדוושת הגז של הסייברטראק התנתקה ממקומה. הוא הציג כיצד היא עלולה להילכד בתחתית הרכב, וכך נהגים עלולים למצוא את עצמם במצב מבעית שבו אין להם אפשרות לבלום את הרכב.

@el.chepito1985 Replying to @martymcflycpt this comment and others stating this can’t happen are wrong. Here is how the pegal was stuck down. I guess it wasn’t clear in the last video. #cybertruck #tesla #cyberbeast #stopsale ♬ original sound – el.chepito

לפי הודעת הריקול שהתפרסמה בעקבות הסרטון, התקלה נגרמה מהכנסת חומר סיכה במהלך הרכבת דוושות התאוצה, דבר שגרם להפחתת חוזק הרפידה. יצרנית הרכבים החשמליים הדגישה כי גם במקרה שדוושת הגז תילכד במהלך הנהיגה, אפשר לבלום את הרכב באמצעות הבלם – אם כי ברור שזה אינו הפתרון האידיאלי.

בשל התקלה הפיזית, החברה נאלצה לזמן את כלל הרכבים אליה לחברה, והתחייבה לתקן את הדוושות לכל הרכבים שנמסרו ללא תשלום, זאת בניגוד לריקולים קודמים שלה, שאותם הצליחה לפתור באמצעות עדכוני תוכנה.

כיצד בוצע התיקון?

סרטון שפורסם לאחר הריקול, הציג כיצד החברה מאבטחת את הדוושות באמצעות קידוח חור בתחתית הדוושה והכנסת מסמר, שאמור למנוע מהכרית הפלסטית להתנתק מהדוושה. לפי אהרון קאש, שצילם את הסרטון, ביצוע התיקון לא נמשך יותר מ-35 שניות לרכב.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן