חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השוקולד מתייקר: מחירי הקקאו מזנקים והאספקה מתעכבת

מחירי הקקאו כמעט הוכפלו בשנת 2024 ובמקביל הביקוש רק ממשיך לגדול • בשנה האחרונה מחירי הפולים זינקו ב-186% • פגיעה בייצור בשל גורמים סביבתיים ושיניים רגולטוריים באירופה הביאו לעיכובים באספקה

קקאו | צילום: שאטרסטוק

מחירי הקקאו כבר היו בעלייה מתמדת בשנת 2023, אך המחיר של המוצר כמעט הכפיל את עצמו עד כה השנה.  מחירי הפולים עולים לרמה “בלתי מתקבלת על הדעת”, הסיטונאים בניו יורק הקפיצו את המחירים ביותר מ-47% (8,900 דולר לטון), בשבועות האחרונים, כך לפי בלומברג.

ב-12 החודשים האחרונים הקקאו זינק ב-186% במחירו. מומחים צופים שהעלייה במחיר תימשך לחנויות עם תחילת חג החגים בארה”ב. בכירים מחברות השוקולד הפופולריות הרשי וקדבורי, ציינו כי העלאות מחירים לצרכנים אפשריות לאור המחסור באספקת הקקאו. “בהתחשב היכן מחירי הקקאו נמצאים, נשתמש בכל כלי בארגז הכלים שלנו, כולל תמחור, כדרך לנהל את העסק”, אמרה נשיאת ומנכ”לית הרשי, מישל באק.

חקלאי קקאו במערב אפריקה | צילום: שאטרסטוק

גשמים עזים במערב אפריקה, שבה מגדלים את רוב הקקאו בעולם, פגעו בייצורו בחצי השנה האחרונה. בהתבסס על דוח שוק הקקאו העולמי, הביקוש צפוי לגדול ביותר מ-7% בשנה בין השנים 2019 ו-2025. חקלאים ביבשת אפריקה אחראים ל-70% מתוצרת הקקאו העולמית וכחמישה מיליון משקי בית כפריים מסתמכים על ייצור קקאו, המהווה בין 60% ל-90% מהכנסות משק הבית שלהם.

הנחיות חדשות של האיחוד האירופי בנושא רגולציה, הטילו עומס נוסף על שרשרת האספקה ​​של הקקאו. השינויים הממשמשים ובאים הללו מטילים סטנדרטים מחמירים יותר על קיימות ושיטות סביבה, ומוסיפים לחץ על יצרנים וסוחרים לציית להם.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן