חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לבית יוקרתי בכ-50 מיליון דולר לא נמצא קונה: מה עשה המוכר? נתן בחינם

כבר שנים שמנסה דן סניידר, הבעלים של קבוצת פוטבול אמריקנית, להיפטר מטירה יוקרתית בוושינגטון, למרות ההפחתות במחיר עדיין לא נמצא לה קונה • אחרי מספר חודשים החליט להוריד את הנכס היוקרתי מהמדף ולתת אותו בחינם לאגודה האמריקנית למלחמה בסרטן • כך נראית תרומה נדירה של נכס נדל"ן יוקרתי כשהמוכר עודו בחיים

איש העסקים האמריקני, דן סניידר | צילום: רויטרס

מה עושים כשלא מוצאים קונה לדירת יוקרה? דן סניידר, הבעלים לשעבר של וושינגטון קומנדרס, קבוצת פוטבול אמריקנית המשחקת בליגת הפוטבול הלאומית, ה-NFL, ביקש למכור את דירת היוקרה שלו בוושינגטון תמורת 49 מיליון דולר ב-2023, לאחר שלא מצא רוכש במחיר זה נאלץ לאחר מספר חודשים להפחית את המחיר ל-34.9 מיליון דולר.

הרוכש הפוטנציאלי לדירה הענקית עדיין לא הגיע גם במחיר זה ובחודש האחרון הנכס הוסר בפתאומיות מהשוק. לאחר שלא נמצא הקונה המיוחל, סניידר ורעייתו החליטו לתרום את הבית היוקרתי לצדקה.

האגודה האמריקנית למלחמה בסרטן היא זו שזכתה לקבל את הבית היוקרתי במתנה, מדובר במתנה הגדולה ביותר בתולדותיה וכעת הארגון מפרסם בעצמו את הבית למכירה במחיר של 34.9 מיליון דולר, בדומה למחיר שביקש סיינדרס.

מדובר בביטוי יוצא דופן במיוחד של גמילות חסדים, כך על פי מומחי מס ופילנתרופיה. הדרך הנפוצה יותר היא לתרום חפצי אומנות או להוריש נכסים אחרי מותם של התורמים, נדיר יותר לראות העברה ישירה של נכסים כתרומה בעודם בחיים.

בני הזוג סניידרס ניסו במשך שנים למכור את ביתם, הממוקם בפוטומק שבוושינגטון די סי, לפני שתרמו אותו. מדובר בבית מגורים הבנוי באבן גיר בשטח של כ-30 אלף רגל רבוע באחוזת נהר פוטומאק. הטירה הזו הושוותה לטירה בצרפת מהמאה ה-18.

הבית כולל פיתוחים מורכבים וחומרי גלם יוקרתיים, יש בו חדר סלון גדול, מרתף יינות ומטבח בסגנון מסעדה לאירוח. סניידר קנה את המגרש על שפת הנהר מחוסיין מלך ירדן והמלכה נור ובנה עליו את הבית ב-2004. הבנייה כללה שימוש באבן גיר שיובאה במיוחד מצרפת.

סוכני נדל”ן מקומיים ציינו כי הנכס הוא חריג באזור בשל גודלו העצום ובשל הגימורים היוקרתיים שלו. בני הזוג סניידרס המשיכו להיאבק למצוא קונה, כך מעיד דניאל היידר מ-TTR Sotheby’s International, סוכנות נדל”ן של נכסים יוקרתיים. היידר תיאר את הבית כ”מדהים”, אך אמר שהתמחור היה “אגרסיבי מלכתחילה”.

מחיר השיא ששולם עבור בית בפוטומק הוא 20 מיליון דולר, השיא הזה נקבע ב-2011 עם מכירת אחוזה בסגנון טירה משנת 1926 שבה התגוררה משפחתו של הנשיא ג’ון פ. קנדי. “אין להתכחש לעובדה שההון שהושקע בבית יכול להצדיק מכירה ב-49 מיליון דולר, אבל זה לא הופך את זה למחיר בר מכירה בהתחשב לנסיבות השוק היום”, הוסיף היידר. “אין הרבה אנשים בוושינגטון שיש בידיהם לשלם כזה סכום של כמעט 50 מיליון דולר”, סיכם.

למרות שעל פניו זה נראה כמו מתנה נדיבה מאוד, עבור ארגוני הצדקה הפועלים ללא מטרות רווח, קבלת נכס כזה עלולה להתברר ככאב ראש לא קטן. יש כאן הוצאות מימון תחזוקה גבוהות, מיסים ושירותים. עמותות וארגוני צדקה אומנם יכולים לבקש פטור ממיסים מסוימים אך עדיין ההוצאה הגדולה של תחזוקה מוטלת עליהם.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן