חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למעלה מ-10 אלף בקשות לפיצוי הוגשו על ידי המילואימניקים, רק מחצית מהן אושרו

מדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה עלה כי קרן הסיוע העניקה 62 מיליון שקל כסיוע למשרתי המילואים העצמאים, כאשר מתוך למעלה מ-10 אלף בקשות אושרו בינתיים פחות ממחצית • 20% מעובדי ההיי-טק משרתים במילואים: "לרובם אין עדיין הכנסות והם מחויבים לתוכנית עסקית"

חיילים המשרתים במילואים, אילוסטרציה | צילום: מאור קינסבורסקי, פלאש 90

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח”כ דוד ביטן, התכנסה היום (ראשון) לדיון מעקב בנושא התמודדות עסקים קטנים של משרתי ומשרתות במילואים. מהדיון עלה כי 10% מכלל משרתי המילואים הם עצמאים בעלי עסקים קטנים, שהם כ-30 אלף משרתים סך הכל. לדברי קצין המילואים הראשי, הוגשו למעלה מ-10 אלף בקשות של מילואימניקים לפיצוי אובדן הכנסה מעסקים, מתוכם אושרו 4,833.

היו”ר ביטן אמר כי “בדיון קודם הודיע נציג האוצר שמשרתי המילואים ובנות זוגם יקבלו פיצוי מלא, כמו ביישובי העוטף. ההחלטה לתת פיצוי לכל אנשי המילואים היא החלטה טובה מאד. המתווה הארצי לא פותר את הבעיות של כולם ולכן הוקמה ועדת החריגים אחרי החלטת הוועדה שלנו. המדינה זה לא כספומט. בעוד חודשיים נבחן את השיקולים וההחלטות של ועדת החריגים”. ביטן הדגיש בדיון כי כל מה שישולם בקרן הסיוע מטעם הצבא יפורסם באתר המילואים וכי יהיה תקנון מלא.

מפקד קרן הסיוע למשרתי המילואים אמר כי “קרן הסיוע נתנה 62 מיליון שקלים לעצמאים, מעבר למה שנתנה המדינה”, וכי “יש עוד צ’ק פתוח”. בעניין העסקים שנסגרו לפחות כעת בשל המלחמה, נאמר כי “מתייחסים אליהם כבעלי מחזור אפסי”.

בוועדה הועלתה סוגיית ההייטק ע”י ד”ר גל נוימן-וקסלר, השותפה בקרן הון-סיכון של סטארטאפים. לטענתה, 20% מאנשי ההייטק נמצאים במילואים, כאשר לרובם אין עדיין הכנסות והם מחויבים לתוכנית עסקית, ולכן לדבריה על המדינה לעזור בהלוואות לגישור.

נציגי משרד הביטחון השיבו: “חיפשנו בכל פניה על בסיס מה לתת, למשל על בסיס הרווחים לפני המלחמה”. לדברי היו”ר ח”כ דוד ביטן, הוועדה תתכנס שוב בעוד כחודשיים ותבחן את השיקולים וההחלטות של ועדת החריגים לטובת אלו “שנפלו בין הכיסאות”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן