חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למרות שעקפה את מיקרוסופט בשווי שוק: אנבידיה לא ברשימת המותגים המובילים בעולם

אנבידיה החברה הגדולה בעולם במונחים של שווי שוק שנתפסת כמניה חזקה נותרה באופן מפתיע מחוץ לרשימת 100 המותגים המובילים לשנת 2023 • במקומות הראשונים אפל, מיקרוסופט, אמזון וגוגל

ענקית השבבים אנבידיה, Nvidia | צילום: שאטרסטוק

מדרג המותגים לשנת 2023: אפל, מיקרוסופט, אמזון וגוגל הם ארבעת המותגים הגדולים ביותר בעולם, כך על פי חברת הייעוץ Interbrand שערכה את הבדיקה. מדובר גם בארבע מתוך חמש החברות הכי מובילות במונחים של שווי שוק בעולם.

הבדיקה הזאת מדגישה את היעדרותה של ענקית נוספת אנבידיה, ספקית המיקרו שבבים, שכבר עקפה את מיקרוסופט ואפל והפכה לחברה הגדולה בעולם במונחים של שוויי שוק, למרות התואר הזה אנבידיה עדיין לא זכתה לחלחל לרשימת המותגים המובילים של העולם. התופעה המעניינת היא שהחברה בכלל לא מופיעה ברשימת 100 האייקונים המובילים. את למרות שהגיעה להערכת שווי של 3.1 טריליון דולר. במקום ה-100 ברשימה מופיע מותג המצלמות היפני קנון ובמקום ה-99 מבשלת הבירה ההולנדית היינקן.

“אנבידיה חדשה על הבמה הגלובלית היא עדיין לא הקדישה משאבים מספקים לחיזוק המותג שלה. הסיכון של אנבידיה שהמותג החלש שלה יגביל את גבהי השווי שוק שלה”, ציין גרג סילברמן, המנהל העולמי של אינטרברנד, וצוטט ב-CNBC.

במקום הראשון במדרג המותגים המובילים ממוקמת אפל, יצרנית מכשירי אייפון ומכשירים נוספים הפופולאריים בקרב הצרכנים בעולם. במקום השני מדורגת מיקרוסופט הידועה בקרב הצרכנים בעולם בזכות התוכנות ווינדוס ואופיס, אמזון מדורגת שלישית בשל היותה כחנות כללית לצרכנים וגוגל רביעית במדרג בשל היותה דלת הכניסה לאינטרנט. אחריהן מופיעים המותגים, סמסונג, טויוטה, מרצדס, קוקה קולה, נייקי.

במקום ה-24 ברשימה מופיעה המתחרה של אנבידיה, אינטל. אנבידיה נותרה חברה חשובה ומצליחה ללא תהודה בקרב הצרכנים, בניגוד לאינטל, אנבידיה מעולם לא יצאה במסעות פרסום גדולים ולא נחקקה בתודעת הצרכנים. למרות זאת מדובר במניה חזקה ולמרות שטרם הצליחה להתברג ברשימת 100 המותגים המובילים, עדיין השם אנבידיה זכה לגידול של פי ארבעה בשנה האחרונה, מה שעשוי לסייע לה להגיע לדירוג הבא, כך מעריכה חברת המחקר שערכה את המדרג.

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן