חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקראת האולימפיאדה: הכניסה למגדל אייפל מתייקרת ב-20%

מחירי הכרטיסים לביקור במגדל אייפל התייקרו ב-20% (35 יורו) במטרה לקזז את עלויות התחזוקה הגבוהות שלו • העלאת המחירים מגיעה שבועות ספורים לפני פתיחת אולימפיאדת 2024 ואחרי חודשים של מתיחות בין חברת הניהול לבין עיריית פריז על ההכנסות

מגדל אייפל | צילום: שאטרסטוק

מגדל אייפל הוא אחד מ-10 המבנים המתוירים ביותר בעולם. המונומנט מתנשא לגובה של 330 מטרים מעל קו הרקיע של פריז ועלויות התחזוקה שלו שוברות שיאים, כך לפי FRANCE 24. 

כדי להתמודד עם העומס הזה, עלייה במחירי הכרטיסים החלה מאז ה-17 ביוני. מבוגרים צריכים לשלם כעת יותר מ-35 יורו על מנת להיכנס למונומנט, עלייה של 20% מהתעריף הקודם של 29.10 יורו. 

עם ההכנסות מהעלאת המחיר על כל הכרטיסים – חברת ‘SETE’, החברה המפעילה את מגדל אייפל, מקווה להגיע לאיזון, לאחר שעדיין חובה הפסדים מהסגירה הממושכת במהלך תקופת הקורונה כמו גם בשל סכסוך עבודה שהביא בפברואר האחרון לסגירה זמנית שלו לכמעט שבוע. 

כבר מספר שנים שעיריית פריז דוחה את צביעתו מחדש של סמל העיר. אולם, מגדל אייפל לא איבד את המשיכה שלו כאטרקציה תיירותית. בשנת 2023, כ-6.3 מיליון מבקרים העניקו למונומנט שיא מאז שנת 2015.

חברת ‘SETE’ הנמצאת בבעלותה הכמעט בלעדית של עיריית פריז נאבקת להתאושש מאז תקופת הקורונה, מה שהוביל אותה לירידה של פי ארבע בהכנסות בשנת 2020. כאשר האתר הרוויח 25 מיליון יורו לעומת 99 מיליון יורו בשנה הקודמת. הירידה הגיעה ל-113 מיליון אירו לשנים 2020 עד 2022, לפי הערכות של עיריית פריז. 

במקביל, עלויות התחזוקה באתר זינקו, בנוסף להוצאות נוספות שעולות על 130 מיליון אירו. חלק מ-360 עובדי האתר מפנים את ההאשמות ל-SETE ולבניין עיריית פריז, בטענה שהעיכובים בצביעתו מחדש של האייפל, הגדילו את העלויות, כך לפי FRANCE 24. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן