חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקראת הבחירות: הבקשה של האיחוד האירופי מחברות הטק הגדולות

באיחוד האירופי הוציאו הנחיות מקיפות להתנהלות בבחירות הקרבות וביקשה מ-X, TikTok, Facebook ופלטפורמות מקוונות אחרות להימנע מעידוד דיסאינפורמציה של הבוחרים • המהלך מצטרף לרגולציה גוברת של הגוש כלפי ענקיות הטכנולוגיה

רשתות חברתיות, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

הנציבות האירופית ביקשה מ-X, TikTok, Facebook ופלטפורמות מקוונות אחרות להימנע מעידוד דיסאינפורמציה של הבוחרים, כחלק מההנחיות החדשות שאומצו היום (שלישי), לקראת אירועי בחירות במדינות ובפרט, בחירות באיחוד האירופי, כך לפי אתר EURONEWS.

ההנחיות פונות לפלטפורמות מקוונות עם יותר מ-45 מיליון משתמשים פעילים באיחוד האירופי, ולפיכך כונו “פלטפורמות מקוונות ומנועי חיפוש גדולים מאוד” במסגרת חוק השירותים הדיגיטליים החדש של האיחוד האירופי (DSA) – קובעות צעדים פוטנציאליים להתמודדות הקשורה לבחירות כמו תוכן AI מזיק ופרסום פוליטי מטעה.

הם כוללים גם קווים מנחים ספציפיים לבחירות המאוחרות של האיחוד האירופי ביוני, על רקע החששות מהתערבות מוגברת ומבול של מידע מוטעה באינטרנט. למרות שההנחיות אינן מחייבות מבחינה משפטית, הנציבות יכולה לפתוח בהליכים רשמיים נגד כל פלטפורמה החורגת מהוראות ה-DSA בנושא בחירות ותהליכים דמוקרטיים. זה עלול לגרום לקנסות של מנהלים של עד 6% מהמחזור העולמי בפלטפורמות ובמנועי חיפוש שאינם עומדים בדרישות.

האיחוד האירופי, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

המהלך הוא חלק ממאמץ מתואם של הגוש להדביק את הנטייה של התעשייה לרגולציה עצמית, שלעתים קרובות הוגדרה כשאננה ובלתי מספקת, ולאלץ את חברות טק גדולות לעשות יותר כדי לשמור על ערכים הוגנים.

גורם בכיר באיחוד האירופי אמר כי ההנחיות הן תגובה ל”איום” על שלמות הבחירות בגוש, במיוחד בשל הפריסה המהירה של AI גנרטיבי והפצת תוכן מזויף עמוק מטעה ש”זורע פילוגים” בחברות האירופיות. באוקטובר האחרון, הקלטה מזויפת עמוקה של מועמד בבחירות בסלובקיה בטענה שהוא זייף את ההצבעה הפכה ויראלית, תוך איום ברור על שלמות התהליך הדמוקרטי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן