חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקראת סוכות: האם ניתן לייבא מחו”ל את ארבעת המינים?  

במשרד החקלאות מבהירים כי כל נוסע יכול להכניס לארץ רק אתרוג אחד שהביא מחו"ל אולם לולב, הדס וערבה שיגיעו במזוודה מחו"ל יאלצו להיות מוחרמים ואינם מותרים בהכנסה לישראל מחשש שיהיו נגועים במזיקים • משרד החקלאות בהיערכות לקראת סוכות בשל העלייה במקרי הברחות של תוצרת צמחית לארץ בחודשים האחרונים

נתב"ג | צילום: שאטרסטוק

לקראת חג הסוכות גוברת הכוננות בנתב”ג סביב החשש להברחות מחו”ל של ארבעת המינים: ממשרד החקלאות נמסר כי השנה חלה עלייה במספר ההברחות ולכן יש צורך בהבהרת החוק על פיו חל איסור על הכנסת פירות וירקות במעברי הגבול לתוך שטח המדינה.

על אף האמור בחוק הגנת הצומח עם האיסור לייבא פירות וירקות, בכל זאת כל נוסע רשאי הכניס לישראל אתרוג אחד בלבד. שאר המינים אינם ניתנים לייבוא מחשש מפני מזיקים העלולים לפגוע בחקלאות המקומית. נוסע שיגיע עם ארבעת המינים הדס, לולב, ערבה ואתרוג יורשה להיכנס רק עם האתרוג והיתר יוחרמו.

במשרד החקלאות מציינים כי בחודשים האחרונים הסתמנה מגמה של עלייה במקרי ההברחות של התוצרת הצמחית לתוך ישראל. מתחילת 2023 נתפסו בנתב”ג יותר מאלף נוסעים שבכבודתם נמצא חומר צמחי מסוגים שונים. ממשרד החקלאות נמסר עוד כי התוצרת הצמחית שנתפסה והועברה להשמדה עומדת על כ-4 טון, עלייה של כ-100% לעומת התקופה המקבילה ב-2022.

“כאשר תוצרת חקלאית מוכנסת לתוך גבולות מדינת ישראל באופן שלא נבדק על ידי השירותים להגנת הצומח ולביקורת, הדבר עלול להוביל לכניסת מזיקים שאינם קיימים בישראל. מזיקים אלו עלולים לפגוע בגידולים המקומיים ובכך לגרום לנזק בלתי הפיך לחקלאות ואף להביא לכדי הכחדת ענפי חקלאות שלמים. יתרה מכך, מדינת ישראל מייצאת תוצרת חקלאית למדינות רבות, כגון: אירופה, המזרח הרחוק, רוסיה וארה”ב. לכן, מלבד הסכנה המידית לחקלאות בישראל הדבר עלול לפגוע בענף הייצוא ובכלכלת המדינה”, נמסר ממשרד החקלאות.

 

 

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן