חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדד אמון הצרכנים: הלא מועסקים פסימיים יותר מהמועסקים

בחודש יוני לא נרשם שינוי משמעותי במדד אמון הצרכנים, שנותר ברמות השליליות מאז פרוץ הקורונה. מפרוץ המלחמה מדד האמון צנח לרמות נמוכות יותר משיא משבר הקורונה

פסימיות, צילום: שאטרסטוק

מדד אמון הצרכנים תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, כך הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים. מדד קרוב לאפס מצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים. המתודולוגיה של הסקר תואמת את ההנחיות של ארגון ה-OECD לסקרים מסוג זה.

ניתן לראות שבמהלך הקורונה, החל ממרץ 2020, המדד ירד לתחום השלילי ונע בין (7-) ל-(23-), אך עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר המדד ירד ל-(24-) ובנובמבר ירד ל-(29-). ביוני מדד אמון הצרכנים עומד על (27-) – בארבעת המאזנים המרכיבים את המדד לא חל שינוי משמעותי.

קורונה בישראל, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על 25%- (במאי ירד ל-24%-). המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד על 32%-. המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על 7%-. המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עומד על 43%-.

במדד מבחינים גם בין קבוצות אוכלוסייה ומעניין לציין שבקרב אלה שאינם מועסקים ערך המדד עומד על 30%-, ובקרב המועסקים ערך המדד עומד על 25%-.

בקרב האוכלוסייה הערבית ערך המדד עומד על 36%-, והוא מצביע על פסימיות רבה יותר לעומת האוכלוסייה היהודית שאצלה ערך המדד עומד על 25%-.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן