חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מודי’ס מזהירה: עימות צבאי רחב עם חיזבאללה או איראן ישפיע על דירוג האשראי של ישראל

בדוח מיוחד שפרסמה סוכנות הדירוג היא העריכה כי אין זה סביר שיהיה עימות כולל אם איראן או חיזבאללה אך ציינה כי להסלמה כזאת עלולות להיות השלכות ישירות שליליות על דירוג האשראי של ישראל • מאז תחילת המלחמה ישראל כבר ספגה שלוש הורדות דירוג משלוש סוכנויות הדירוג - מודי'ס, פיץ' ו- S&P

סוכנות הדירוג מודי'ס | צילום: שאטרסטוק

סוכנות הדירוג מודי’ס הזהירה היום (שלישי) מפני השפעה נוספת על דירוג האשראי של ישראל: במודי’ס שיגרו איתות עם השפעה אפשרית שלילית על דירוג האשראי של ישראל אם יהיה עימות צבאי רחב עם חיזבאללה או איראן.

“אנחנו ממשיכים להניח שהמתיחות המתמשכת לא תסלים לסכסוך צבאי כולל בין שני הצדדים או תתרחב להתערבות איראן, ובכך תהיה הגבלה של ההשפעה השלילית המידית על דירוג האשראי”, נמסר בהצהרה של סוכנות הדירוג. “עם זאת, לסכסוך צבאי כולל עם חיזבאללה או איראן עלולות להיות השלכות אשראי משמעותיות על מנפיקי חוב ישראלים”, נכתב בהודעה.

סוכנות הדירוג מודי’ס הורידה בפברואר את דירוג האשראי של ישראל ל-A2 עם תחזית שלילית, תוך כדי כך שהיא מציינת את הסיכונים הפוליטיים והתקציביים כתוצאה מהמלחמה בעזה. בדו”ח נפרד שפרסמה היום סוכנות הדירוג, היא העריכה כי אין זה סביר שממשלת ישראל, חיזבאללה או איראן מתכוונים להסלים את סבב העימות הזה לסכסוך צבאי רחב יותר.

ישראל ספגה כמה הורדות דירוג לאחרונה, אחרי מודי’ס שהייתה הראשונה בין הסוכנויות שהורידו את דירוגה של ישראל, גם סוכנות הדירוג S&P Global Ratings  הורידה את דירוג האשראי וכך גם פיץ’ הורידה את דירוג האשראי של ישראל באוגוסט.

מודי’ס כתבה בהערכתה כי “להנהגתה של איראן יש תמריץ אפילו יותר מאשר לחיזבאללה להימנע ממלחמה אזורית שעלולה להיות כרוכה במתקפות צבאיות ישירות של ישראל וארה”ב על איראן”, נכתב.

דירוג האשראי משליך על הריבית שבה מגייסת ישראל חוב באג”ח ממשלתיות. דירוג האשראי הוא פרמטר חשוב המשמש משקיעים לצורך הערכת סיכונים בנוגע ליכולת הפירעון של הגוף הלווה, במקרה זה מדינת ישראל. ככל שדירוג האשראי של גוף לווה גבוה יותר, כך התשואה שעליו להעניק למשקיעים נמוכה יותר, משום שהתשואה הנדרשת נמצאת ביחס הפוך לסיכון. לכן הורדת דירוג של ישראל משפיעה על היכולת של המדינה ללוות כספים בריבית נמוכה, ישראל לאלץ תשלם ריבית גבוהה יותר על הלוואות בעקבות הורדת הדירוג.

 

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן