חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלינדה גייטס אחרי מקנזי סקוט: תעניק מיליארד דולר לארגוני נשים

מלינדה פרנץ' גייטס, אשתו לשעבר של ביל גייטס, החליטה להתפטר מקרן הפילנתרופיה שהקימה לפני 20 שנה עם בעלה לשעבר • עם פרישתה תעניק מענקים בהיקף של יותר ממילארד דולר לקידום זכויות נשים ברחבי העולם

מלינדה פרנץ' גייטס | צילום: רויטרס

פילנתרופיה נשית: אחרי שמקנזי סקוט, אשתו לשעבר של ג’ף בזוס, בלטה בפילנתרופיה שלה, מגיעה כעת גם מלינדה פרנץ’ גייטס, אשתו לשעבר של מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, ומודיעה על יוזמה עצמאית שלה עם פרויקט שיתמקד בקידום זכויות נשים ברחבי העולם שבמסגרתו תתרום יותר ממיליארד דולר, כך מדווח “הניו יורק טיימס”.

פרנץ’ גייטס, אחת מהפילנתרופים העשירים והבולטים בעולם, החליטה להתפטר מקרן ביל ומלינדה גייטס והכריזה שתעזוב את הארגון ב-7 ביוני אחרי 20 שנה. כחלק מהסכם הגירושין שלה, היא קיבלה 12.5 מיליארד דולר מקרן גייטס עבור עבודתה עם התפטרותה, בהצהרה מיוחדת רמזה שהיא תמקד את מאמציה הפילנתרופיים בנשים ונערות.

על פי התוכנית היא עשויה לתרום מיליארד דולר עד שנת 2026 לקידום זכויות נשים ברחבי העולם באמצעות הארגון בבעלותה “פיווטאל ווננצ’רס”. הפרויקט יכלול גם מענקים של 200 מיליון דולר לארגונים שנאבקים למען זכויות נשים.

“אני להוטה לראות את נוף הזדמנויות המימון דרך העיניים שלהם”, ציינה מלינדה. הצהרתה של מילנדה הובילה להתייחסויות שונות ובניתוח שעלה ב-CNN הוצגה גישתה של גייטס כפילנתרופיה בלתי מוגבלת שהיא פחות מקובלת על פי נורמות של פילנתרופיה, יש כאן ייצוג של נתינה רדיקלית, גישה שמבוססת על אמון גדול מאוד במתן הזדמנויות. הערכות הן שככל שנשים מעורבות יותר ושולטות במתן המיליארדים, נשים נוטות להיות יותר חברתיות בדרך שבה הן ניגשות לנתינה.

מייסד אמזון, ג’ף בזוס | צילום: שאטרסטוק

בגישת הנתינה הרדיקלית נקטה גם אשתו לשעבר של ג’ף בזוס, מקנזי סקוט, עם סגנון נתינה נדיב, בלתי מוגבל וללא רעש רקע מיותר. סקוט ייצגה את הסטייה מהגישה השיטתית יותר של נתינה כמו של קרנות צדקה גדולות.

בניגוד לסקוט, בעלה לשעבר האולטרא מיליארדר ג’ף בזוס, יצא בעבר בהצהרות ובהבטחות לנתינה אך אלה לא באמת יצאו מן הכוח אל הפועל וטרם מומשו. כך, לאחרונה בזוס התחייב לסייע בשיקום האי מאווי לאחר השריפות בשנה שעברה ולתרום סכום של 100 מיליון דולר, אבל בינואר דווח ב”בלומברג” כי פקידים מקומיים ועמותות באי לא קיבלו את הסיוע האמור מבזוס.

“הגיע הזמן להתקדם”: מלינדה גייטס עוזבת את הקרן שייסדה עם בעלה לשעבר

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן