חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מנהל קרן ההשקעות הוותיק מזהיר מהשקעה ב-Nvidia ובמדד S&P 500

המאניה המטורפת סביב מניית ענקית השבבים Nvidia וסביב קרנות מחקות מדד S&P 500 עלולה להתפוצץ למשקיעים בפנים? לפי נשיא חברת שירותי ניהול השקעות ותיק, התשובה היא כן • השורה התחתונה: מיתון האופוריה סביב המניות הגדולות בשוק

מניית אנבידיה | צילום: שאטרסטוק

בחודשים האחרונים משקיעים רבים העבירו את ההשקעות שלהם, הפנסיות, החסכונות למדד ה-S&P 500, גם כאן בישראל. ישראלים רבים משוכנעים כי מדד המניות המרכזי של וול סטריט, שכולל את 500 החברות הגדולות ביותר הנסחרות בבורסה האמריקנית, הוא אפיק ההשקעה המוצלח ביותר בבורסה.

בשנה האחרונה העבירו הישראלים יותר מ-70 מיליארד שקל מכספי החסכונות שלהם בגמל ופנסיה לקרנות מחקות S&P 500, נוסף ל-15 מיליארד שקלים שזרמו למדד מקרנות ההשתלמות. למרות זאת, הנהירה העדרית של הישראלים, ובכלל של משקיעים רבים בעולם לקרנות הסנופי, לא מעידה כי זהו הצעד הנכון לעשות.

פרנסואה רוכון, נשיא חברת שירותי ניהול השקעות ללקוחות Giverny Capital, שיגר מכתב ללקוחות החברה והזהיר אותם מפני השקעה במדד הלוהט, וגם במניית ענקית השבבים Nvidia שרשמה גם היא זינוק אדיר של 270% ב-12 החודשים האחרונים.

מדד סנופי, S&P 500 | צילום: שאטרסטוק

לדבריו, לנגד עינינו מתרחש תהליך “מעגל קסמים”, שעלול להתפוצץ בסופו של דבר. הרי איך הכל התחיל? שבעת המניות המופלאות של המדד – מייקרוסופט, אפל, אנבידיה, אמזון, אלפבית (חברת האם של גוגל), מטא וטסלה, היו אחראיות לחלק הארי בזינוק המדד בשנה שעברה. כיום, אותן שבע מניות לבדן מהוות כמעט 30% מהערך הכולל של המדד.

כאשר שבע חברות מזנקות בענק ומשאירות אבק לשוק המניות, תעשיית הקרנות הופכת לפתע לאלטרנטיבה גרועה עבור המשקיעים. מנהלי הקרנות מגלים שהביצועים שלהם ממש נמוכים לעומת המניות הגדולות והקרנות העוקבות, ובשל החשש לאבד לאבד משקיעים, הם ממהרים לרכוש את המניות הללו, או להגדיל את נפח ההחזקה בהן. וזה לדבריו, הסיפור של אנבידיה ומדד סנופי בתקופה האחרונה.

לפי רוכון, מעגל הקסמים נמשך ומנהלים רבים של קרנות השקעה מגדילים את נפח הקניה של המניות הגדולות, כדי לרסן את הביצועים הנמוכים של הקרנות שלהם. כתוצאה מהבהלה למניות הגדולות, הן מזנקות עוד יותר ורושמות שיאים חדשים. והלופ נמשך: מנהלי הקרנות האחרים שהחזיקו מעמד ולא רכשו את המניות מתחילים להיראות רע אפילו יותר, עד שהם נכנעים בסופו של דבר וממהרים גם הם לקנות את המניות הללו.

הרובע הפיננסי של וול סטריט, ניו יורק | צילום: שאטרסטוק

ראוי לציין כי משקיעים אמריקנים רגילים מציפים כעת שוב את שוק המניות, לאחר שנתיים שבהן השוק היה דובי. לפי נתוני מכון ההשקעות בארה”ב, משקיעים קנו קרנות מניות אמריקניות בשווי 73 מיליארד דולר מאז הזינוק האחרון בחודש אוקטובר האחרון, כולל 45 מיליארד דולר בשלושת השבועות הראשונים של חודש מרץ. ואולם, בעשרת החודשים שקדמו לזינוק במניות בשנת 2022, המשקיעים מכרו קרנות מניות אמריקניות בשווי 155 מיליארד דולר.

השורה התחתונה של רוכין היא לא שהמשקיעים צריכים לצאת מהבורסה, אלא למתן את האופוריה שלהם סביב המניות הגדולות בשוק. ההמלצה של רוכין בהחלט לא מגיעה על חלל ריק, שכן בחירת המניות שלו בארה”ב ניצחה את מדד ה-S&P 500, בממוצע של 3.9% על פני תקופה של 30 שנה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן