חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

“משומשים במצב טוב”: טילים איראניים מוצעים למכירה בירדן

טילים איראניים שהופלו בירדן מוצעים למכירה באינטרנט במחירים זולים • גורמים רשמיים מזהירים מפני הסכנות הכרוכות בהתעסקות עם הטילים שעלולים להיות נפיצים • אז כמה יעלה לכם לרכוש כטב"מ איראני? כל הפרטים

הטילים האיראנים מוצעים למכירה ברשתות בירדן | צילום: רשתות חברתיות

אירוע ביזארי מתרחש בימים האחרונים בירדן, שם פורסמו מודעות למכירת טילים איראניים שהופלו בשטחה של הממלכה במהלך המתקפה נגד ישראל בשבת האחרונה. המודעות, שהתפרסמו ברשתות חברתיות ובאתרי מכירות מקוונים, מציעות את הטילים במחירים זולים, תוך תיאורם כ”משומשים במצב טוב” או “חד-פעמיים”.

התופעה גררה תגובות מעורבות ברשתות החברתיות. חלק מהגולשים התייחסו לכך בהומור, בעוד שאחרים הביעו חשש מפני הסכנות הכרוכות במכירת כלי נשק מסוג זה לאזרחים פרטיים. גורמים רשמיים בירדן הזהירו מפני הסכנה שבהחזקת טילים אלו בידי גורמים לא מוסמכים, וקראו לציבור להימנע מרכישתם.

כמה יעלה לך לרכוש טיל בליסטי איראני משומש בירדן?

מחירי הטילים האיראניים המוצעים למכירה בירדן משתנים בהתאם לדגם ולמצבם. על פי דיווחים, ניתן למצוא טילים במחירים זולים יחסית, החל מ-100 דולר אמריקאי ועד לכמה מאות.

הטילים האיראנים מוצעים למכירה ברשתות בירדן | צילום: רשתות חברתיות
הטילים האיראנים מוצעים למכירה ברשתות בירדן | צילום: רשתות חברתיות

חשוב לציין כי רכישת טילים אלו היא בלתי חוקית במרבית המדינות, ורוכשים פוטנציאליים עלולים להסתבך בצרות משפטיות חמורות. בנוסף, קיימת סכנה ביטחונית משמעותית ברכישת טילים אלו, שכן ייתכן שהם אינם תקינים או שיגיעו לידי גורמים עוינים.

להלן כמה דוגמאות למחירי טילים שפורסמו:

  • טיל בליסטי “שיהאב-3”: 200 דינר ירדני (כ-280 דולר אמריקאי)
  • טיל בליסטי “פאג’ר-5”: 300 דינר ירדני (כ-420 דולר אמריקאי)
  • טיל שיוט “חופש”: 100 דינר ירדני (כ-140 דולר אמריקאי)

היבטים משפטיים וביטחוניים של מכירת טילים:

מכירת טילים, גם אם הם “משומשים”, מעוררת שאלות משפטיות וביטחוניות רבות. בירדן, כמו במדינות רבות אחרות, קיימות הגבלות חמורות על סחר בנשק, ובמיוחד על טילים. מכירת טילים אלו ללא אישור רשמי עלולה להוות עבירה פלילית חמורה.

הטילים האיראנים מוצעים למכירה ברשתות בירדן | צילום: רשתות חברתיות

בנוסף, קיים חשש שרכישת טילים אלו על ידי גורמים עוינים או טרוריסטים עשויה להוביל לשימוש בהם לצורך פעולות טרור או פיגועים. גורמי ביטחון חוששים שטילים אלו עלולים להגיע לידי גורמים קיצוניים שיפגעו בביטחון האזור.

לסיכום, מכירת הטילים האיראניים בירדן היא אירוע חמור שמעורר חששות רבים. גורמים רשמיים בירדן ובקהילה הבינלאומית צריכים לפעול יחד כדי למנוע את מכירת הטילים הללו ולמנוע מהם להגיע לידי גורמים לא אחראיים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן