חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משרד המשפטים האמריקאי תובע את ויזה על התנהלות מונופוליסטית בשוק כרטיסי הדביט

ענקית השירותים הפיננסיים מואשמת בשיטות אנטי-תחרותיות וגיוס מיליארדים באמצעות עמלות מופרזות • ויזה הכחישה את ההאשמות, והודיעה כי היא תגן על עצמה • המקרה הזה מצטרף למספר תביעות אנטי-תחרותיות נוספות שהוגשו לאחרונה על ידי ממשל ביידן המתמקדות בחברות טכנולוגיה ותאגידים פיננסיים גדולים

חברת ויזה | צילום: שאטרסטוק

משרד המשפטים האמריקאי הגיש תביעת הגבלים עסקיים נגד חברת ויזה, בטענה כי החברה פועלת כמונופול בשוק כרטיסי החיוב המיידי ומנצלת את כוחה כדי למנוע תחרות ולהשפיע לרעה על עסקים וצרכנים, כך מדווחת סוכנות הידיעות AP. 

התביעה טוענת כי ויזה משתמשת בטכנולוגיית עיבוד התשלומים שלה כדי לכפות על סוחרים ובנקים עמלות מצטברות המוערכות בלמעלה מ-7 מיליארד דולר בשנה. ויזה הכחישה את ההאשמות, והודיעה כי היא תגן על עצמה.

התביעה שהוגשה אתמול (שלישי) לבית המשפט הפדרלי במחוז הדרומי של ניו יורק, טוענת כי ויזה מנצלת את מעמדה הדומיננטי כדי להפעיל “עונשי חוסר נאמנות” על סוחרים ובנקים שאינם משתמשים ברשת שלה לעיבוד עסקאות חיוב.

כרטיסי אשראי, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

לפי משרד המשפטים, יותר מ-60% מעסקאות החיוב בארה”ב מתבצעות על גבי רשת ויזה, מה שמאפשר לחברה לגבות עמלות גבוהות בהרבה מאשר במצב של תחרות חופשית. התובע הכללי ציין כי עלויות אלה מועברות לצרכנים, בין אם דרך עליית מחירים ובין אם דרך הפחתת איכות המוצרים והשירותים.

בתגובה להאשמות, ויזה טענה כי היא מתמודדת בשוק תחרותי מול חברות רבות בתחום עיבוד התשלומים, ושהתביעה מתעלמת מהמציאות של שוק תשלומים דינמי והולך ומתרחב. ג’ולי רוטנברג, היועצת המשפטית של החברה, הדגישה כי החברה “תגן על עצמה בתוקף”, וציינה שהכנסות עיבוד החיוב בארה”ב מהוות חלק קטן מהכנסותיה הכלליות. היא הוסיפה כי התביעה נראית חסרת ערך וכי ויזה מתמודדת בשוק מלא במתחרים נמרצים.

המקרה הזה מצטרף למספר תביעות אנטי-תחרותיות נוספות שהוגשו לאחרונה על ידי ממשל ביידן, הממוקדות בחברות טכנולוגיה ותאגידים פיננסיים גדולים שמואשמים בפעולות מונופוליסטיות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן