משרד המשפטים האמריקני למאסק: חלוקת הכסף למצביעים עלולה להפר את החוק

אילון מציע פרסים של מיליון דולר כדי לעודד רישום מצביעים במדינות מתנדנדות, אך משרד המשפטים בארה"ב מזהיר כי ההגרלות עשויות להפר את החוק הפדרלי • בעקבות הביקורת, הקמפיין שינה את ניסוחיו וטוען כי הפרסים הם תגמול על פעילות בקמפיין, אך הסערה המשפטית והפוליטית נמשכת

אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

הגרלות בסך מיליון דולר שעורך אילון מאסק עבור מצביעים רשומים במדינות מתנדנדות מעוררות חששות משפטיים סביב עבירה על החוק הפדרלי. משרד המשפטים הוציא אזהרה ל-PAC של מאסק, והקמפיין כבר משנה את ניסוחיו כדי להימנע מהפרות, כך לפי דיווח של CNN.

משרד המשפטים האמריקאי הזהיר בימים האחרונים את ועדת הפעולה הפוליטית (Super PAC) של אילון מאסק, America PAC, כי ההגרלות שמציעה הקבוצה עשויות להפר את החוק הפדרלי האוסר תשלומים לצורך רישום מצביעים. ההגרלות, שמציעות פרסים יומיים של מיליון דולר למשתתפים שנבחרים באקראי, נועדו לעודד רישום מצביעים במדינות שדה הקרב לקראת הבחירות.

אילון מאסק ודונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה | צילום: רויטרס

מאסק, שתומך בנשיא לשעבר דונלד טראמפ ומממן במיליוני דולרים את מועמדותו, הכריז על ההגרלה באירוע של קמפיין טראמפ בפנסילבניה. לדבריו, מטרת המהלך היא להבטיח בין מיליון לשני מיליון חתימות על עצומה התומכת בזכויות המוגנות בתיקון הראשון והשני לחוקה האמריקאית. עם זאת, השתתפות בהגרלה מותנית בכך שהחותמים יהיו רשומים להצבעה במדינות מתנדנדות.

מומחים לדיני בחירות וגורמים רשמיים מתחו ביקורת על המהלך, בטענה שהוא עלול להפר את האיסור הפדרלי על תשלומים לצורך רישום בוחרים. מושל פנסילבניה, ג’וש שפירו, קרא לבדוק את חוקיות ההגרלות, והביע חשש שהמהלך נועד להשפיע באופן בלתי חוקי על תהליך הבחירות.

מאסק הגיב לביקורת בציוץ ברשת X (טוויטר לשעבר), וטען כי הזוכים בהגרלה אינם מחויבים להיות תומכים רפובליקנים ואף לא להצביע בפועל. עם זאת, הוא לא התייחס ישירות לטענה המרכזית שההגרלה מוגבלת לבוחרים רשומים בלבד – נושא שעורר את החשש המשפטי.

לאחר הביקורת הציבורית והאזהרה ממשרד המשפטים, ה-Super PAC שינה את נוסח ההודעות בניסיון לעמוד בדרישות החוק. בהודעות החדשות תוארו הפרסים כתגמול על עבודה עבור הקמפיין. הפוסטים ברשתות החברתיות הוצגו ככאלה שבהם הזוכים משמשים “דוברים מטעם America PAC”, ובמהלך זה פורסמו סרטוני עדות פרו-טראמפ בהשתתפות הזוכים בהגרלה.

יחלק מיליון דולר כל יום: כך אילון מאסק מקדם את העצומה לתמיכה בטראמפ

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

דילוג לתוכן