חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוף לסאגה: חברת דמרי תרכוש מחנן מור את הקרקע בשדה דב תמורת כ-1.1 מיליארד שקל

הקרקע היקרה בשדה דב שהכניסה את קבוצת חנן מור לצרות וגרמה לחדלות פירעון הוצעה למכירה כבר זמן רב, בין הרוכשים הפוטנציאליים שהביעו עניין ברכישת הקרקע היו חברת ישראל קנדה ויצחק תשובה • כעת חברת י.ח דמרי רוכשת את הקרקע ומתכוונת להקים 458 יחידות דיור למגורים לצד שטחי מסחר ובית מלון 

שדה דב | צילום: משה שי/פלאש 90

עכשיו זה סופי: חברת י.ח דמרי, שבשליטת יגאל דמרי, מדווחת היום (חמישי) כי תרכוש את הקרקע בשדה דב תמורת כ-1.1 מיליארד שקל, בקרקע צפויות לקום כ-458 דירות בתוספת שטחי מסחר ומלונאות. החברה התקשרה בהסכם עם מנהל ההסדר של חברה מקבוצת חנן מור לרכישת מלוא הזכויות במקרקעין, בשכונת אשכול במתחם שדה דב

הקרקע שנרכשה על ידי חנן מור הוצעה למכירה לאחר שהחברה נקלעה לחדלות פירעון בשל חובות גדולים ומינוף גבוה, הסאגה המרתקת סביב שדה דב החלה עם העמדת הקרקע למכירה, במרץ השנה פורסם בערוץ הכלכלה כי ישראל קנדה הציעה תמחור גבוה יותר משל י. דמרי לקרקע של חנן מור בשדה דב. בין המתחרים על הקרקע היו יצחק תשובה, בעל השליטה בחברת דלק באמצעות קבוצת אלעד וחברת ישראל קנדה.

בהתייחס לאופן המימון, חברת דמרי מציינת כי חלק מההון עצמי וחלק באמצעות קבלת אשראי מגוף מממן

“י.ח דמרי נהנית מאיתנות וגמישות פיננסית גבוהות התומכות ביכולתה של החברה לבצע עסקאות שימשיכו להצעיד אותה קדימה”, כך מסרה החברה. כעת בכוונת החברה לבנות 458 יחידות דיור למגורים בבנייה מרקמית ובשני מגדלים בני 16-39 קומות. בתוך כך צפוי לקום גם בית מלון בן 70 חדרים בשטח בנוי של כ-2,500 מ”ר. עלות הקמת הפרוקים כולו תסתכם בכ-1.04 מיליארד שקל, לא כולל הוצאות מימון.

חברת חנן מור רכשה את הקרקע האמורה ב-1.6 מיליארד שקל ב-2021, הייתה זו קרקע שיועדה לבניית 548 יחידות דיור ובית מלון. לצורך השלמת העסקה חנן מור נטל הלוואה בהיקף של 1.3 מיליארד שקל, מכאן נפתחה הצרה כשהרכישה הייתה לפני עליית הריבית במשק. עם עליית הריבית ב-2022 ההלוואה תפחה, שילוב של עליית ריבית עם חוסר יכולת למכור הכניסו את החברה למשבר, לאחרונה אושר הסדר החוב של החברה מול הנושים שלה. כעת חברת הנדל”ן י.ח דמרי ביצעה אתצ העסקה לרכישת הקרקע מול מנהל ההסדר של חנן מור.

החברות היחידות שהצליחו לשווק דירות עד כה בפרויקט שדה דב הן ישראל קנדה ואביסרור.

 

 

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן