חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תוך שלושה חודשים: מחירי הקקאו בעולם מזנקים ב-138%

מחירי הקקאו חוצים לראשונה אי פעם את רף ה-10 אלף דולר לטונה, על רקע תנאי מזג האוויר הקשים והמחלות שהכו את יצרניות פולי הקקאו המובילות בעולם - חוף השנהב וגאנה

משלוח של פולי קקאו מחוף השנהב, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

לראשונה אי פעם, מחירי הקקאו מזנקים ל-10 אלף דולר לטונה – וסוגרים עלייה של 138% תוך פחות משלושה חודשים. החוזים העתידיים למשלוח בחודש מאי עלו היום (שלישי) ב-3.9%.

תנאי מזג אוויר קשים ומחלות השפיעו על הייצור במערב אפריקה, שמייצרת לא פחות מ-70% מהקקאו בעולם. חוף השנהב וגאנה, שתי היצרניות הגדולות ביותר, מתמודדות לאחרונה עם גשם כבד, עומס חום, יובש ומחלות שמשפיעים במידה רבה על גידולי החקלאות במדינותיהן. תנאי הדרך הירודים ממילא במדינות אלו הקשו, כך לפי דוח של ארגון הקקאו העולמי (ICCO), על הובלת פולי הקקאו לנמלים.

פולי קקאו | צילום: שאטרסטוק

“מכיוון ששתי המדינות היצרניות המובילות הללו מספקות כשני שליש מפולי הקקאו בעולם, כל שינוי בייצור שלהם נוטה להשפיע באופן משמעותי על שוק הקקאו” נמסר מה-ICCO. לפי הדוח של הארגון שפורסם בחודש נובמבר האחרון, הכניסות לנמלים בחוף השנהב ובגאנה ירדו ב-28% וב-35% בהתאמה מאז תחילת העונה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

ב-12 החודשים האחרונים הקקאו זינק ב-186% במחירו. מומחים צופים שהעלייה במחיר תימשך לחנויות עם תחילת חג החגים בארה”ב. בכירים מחברות השוקולד הפופולריות הרשי וקדבורי, ציינו כי העלאות מחירים לצרכנים אפשריות לאור המחסור באספקת הקקאו. “בהתחשב היכן מחירי הקקאו נמצאים, נשתמש בכל כלי בארגז הכלים שלנו, כולל תמחור, כדרך לנהל את העסק”, אמרה נשיאת ומנכ”לית הרשי, מישל באק.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן