חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תחרות לאנבידיה: אינטל חושפת שבב AI חדש

אינטל חושפת את שבב הבינה המלאכותית שלה בכנס השנתי שלה ה-'Intel Vision 2024' • מנכ"ל החברה ציין כי השבב החדש יהיה זול ומהיר יותר מזה של אנבידיה

השבב החדש של אינטל, Gaudi 3 | צילום: רויטרס

התחרות מתחממת: אינטל חשפה אתמול (שלישי) את שבב הבינה המלאכותית שלה באירוע ה-Vision שלה, בשם גאודי 3 (Gaudi). אינטל מעוניינת לקחת נתח שוק מהמנהיגה הנוכחית אנבידיה (Nvidia), שיש לה כ-80% משוק שבבי הבינה המלאכותית.

המנכ”ל פט גלסינגר חשף כי השבב החדש חסכוני בצריכת החשמל פי שניים וטען כי הוא מאמן דגמי שפות גדולים ב-50% מהר יותר ממעבד ה-H100 של Nvidia, מה שמסמן קפיצת מדרגה משמעותית באימון והסקת AI. שבב ה-Gaudi 3 צפוי להגיע לשוק ברבעון השני של השנה ויחליף את השבב הנוכחי של אינטל ה-2 Gaudi. 

החברה גם ציינה כי ארבעה שחקניות גדולות בשרתי AI כבר התחייבו לרכוש את השבב: Super Micro Computer, דל, HP ולנובו ולבנות מערכות המבוססות על השבב החדש.

תאיים על ענקית השבבים אנבידיה, Nvidia | צילום: שאטרסטוק

הכרזה זו מגיעה על רקע מאבק של חברות טכנולוגיה למצוא מקורות חלופיים של השבבים הנדירים הנדרשים לבינה מלאכותית. הגאודי 3, שהוצג בכנס הלקוחות והשותפים של Intel Vision 2024, הוא חלק מחבילת המערכות הפתוחות הניתנות להרחבה של אינטל, מוצרים מהדור הבא ושיתופי פעולה אסטרטגיים שמטרתם להאיץ את אימוץ הבינה המלאכותית הגנרטיבית.

שוק הבינה המלאכותית צפוי גם לצמוח כאשר ספקי ענן ועסקים בונים תשתית לפריסת תוכנת בינה מלאכותית, מה שמרמז שיש מקום למתחרים אחרים גם אם אנבידיה תמשיך לייצר את הרוב המכריע של שבבי בינה מלאכותית.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן