חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תקדים מסוכן? גוגל התבקשה לספק פרטי משתמשים שצפו בסרטוני יוטיוב

חברת גוגל שבבעלותה אתר האינטרנט "יוטיוב", התבקשה על ידי בתי משפט בארה"ב להעביר מידע על משתמשים שצפו בסרטוני יוטיוב מסוימים • זהו תקדים מסוכן, שכן בדרך זאת משתמשים חפים מפשע עלולים להפוך לחשודים בפלילים - רק כי צפו בסרטונים ברשת: "אף אחד לא צריך לחשוש שהמשטרה תדפוק לו בדלת רק בגלל מה שהאלגוריתם מציע לו"

YouTube Google

צווים של בית המשפט בקנטקי, ארה"ב, שהגיעו לידי המגזין העסקי פורבס ופורסמו השבוע, חושפים כי הממשל מבקש מגוגל לספק שמות, כתובות, מספרי טלפון ופעילות משתמשים של צופים שהקליקו על סרטוני יוטיוב מסוימים בטווח הזמן שבין ה-1 ל-8 לינואר 2023.

לפי הצווים, הממשלה ביקשה גם את כתובות ה-IP של משתמשים שצפו בסרטונים מבלי להיות מחוברים לחשבון גוגל. לפי הצווים, הרשויות בקנטאקי טענו כי הרישומים הללו יהיו רלוונטיים לחקירה פלילית שהתנהלה באותה העת, לרבות על ידי מסירת מידע מזהה על העבריינים.

בין היתר ביקשה המשטרה לזהות את המשתמש שעמד מאחורי הכינוי "elonmuskwhm", שנחשד בקניית ביטקוין במזומן ועלול להסתבך בחוקי הלבנת הון והעברת כספים ללא רישוי. כאמור, בית המשפט אישר את הצו וגוגל התבקשה לשמור את אותו בסוד. מהצווים שנחשפו לא ברור האם גוגל סיפקה בסופו של דבר את הנתונים.

אתר שיתוף סרטוני הוידאו, יוטיוב | צילום: שאטרסטוק

במקרה אחר שאירע בניו המפשייר, משטרת פורטסמות' קיבלה איום מגבר אלמוני שטען שהניח חומר נפץ בפח אשפה בשטח ציבורי. המשטרה הגיעה במהירות לזירה וביצעה סריקות שבמהלכן התברר כי אחד העסקים באזור מפעיל מצלמת סטרימינג בשידור חי ביוטיוב. השוטרים ביקשו מגוגל לספק רשימה של חשבונות שצפו ו/או קיימו אינטראקציה עם השידור החי. גם כאן לא ברור האם גוגל סיפקה את הנתונים.

מומחי פרטיות שצוטטו בפורבס סבורים כי צווים אלו אינם חוקיים, משום שהם מאיימים להפוך צופים חפים מפשע ביוטיוב – לחשודים בפלילים. "זוהי מגמה מטרידה שבה אנו רואים שסוכנויות ממשלתיות מוציאות יותר ויותר צווי חיפוש לרשות החברתיות. זה לא חוקי, מפחיד – וזה קורה כל יום" אמר מנכ"ל פרויקט פיקוח על טכנולוגיות מעקב, אלברט פוקס-קאן.

לדבריו, "אף אחד לא צריך לחשוש שהמשטרה תדפוק לו בדלת רק בגלל מה שהאלגוריתם של יוטיוב מציע לו. אני נחרד שבתי משפט מאפשרים זאת".

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה