חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אבודים בחלל: איך טיסת בכורה חגיגית השתבשה כל כך?

חללית ה"סטארליינר" של בואינג המריאה ביוני האחרון לטיסה מאוישת ראשונה עם צוות של שני אסטרונאוטים ל-8 ימים אך שלל תקלות עיכבו את חזרתם ועכשיו לפי נאס"א, הם עלולים להיתקע שם עד שנת 2025

האסטרונאוטים סוניטה וויליאמס ובארי (באץ') וילמור | צילום: רויטרס

תקועים בחלל: שני אסטרונאוטים מנוסים יצאו למה שאמור היה להיות משימת ניסוי טיסה עם צוות בת 8 ימים לתחנת החלל הבינלאומית ביוני על סיפון חללית בואינג סטארליינר, אבל כעת הם עשויים לחזור לכדור הארץ רק בשנה הבאה. 

ב-5 ביוני סוניטה וויליאמס ובארי (באץ’) וילמור יצאו למשימת ניסוי טיסה של הצוות לתחנת החלל הבינלאומית (ISS) על סיפון חללית בואינג סטארליינר.

עם זאת, בעיות עם החללית הביאו לכך שמה שהיה אמור להיות שמונה ימים בחלל יכול להפוך כעת לסאגה בת חודשים, עם תאריכי חזרה צפויים שייכנסו לתוך שנת 2025, לפי ה-BBC. 

החללית סטארליינר | צילום: נאס”א באמצעות רויטרס

משלחת זו הייתה משימת ניסוי עבור הסטארליינר – הראשונה מסוגה עם נוסעים. לפי ה-BBC, בואינג קיוותה להוכיח שהחללית שלה מסוגלת לבצע נסיעות סדירות ולהתחרות מול החללית SpaceX Crew Dragon של אילון מאסק. 

אולם, ככל שהיא התקרבה לתחנת החלל הבינלאומית, התעוררו שורה של בעיות בלתי צפויות, כולל דליפות במערכת ההנעה ודחפים כושלים.

אז מה השתבש?
סטארליינר נשלחה עם דליפת הליום קטנה ושתי דליפות נוספות התפתחו בדרך לתחנת החלל הבינלאומית, האחת בערך בגודל הדליפה הקטנה בשיגור והשנייה גדולה פי חמישה בערך.

חמישה מתוך 28 דחפי התמרון שלה התנתקו במהלך הגישה לתחנת החלל, ארבעה מהם הופעלו מחדש. אז התגלו שתי דליפות הליום נוספות במערכת ההנעה.

אז מתי הם יחזרו?
ישנם דיונים על החזרת שני האסטרונאוטים בפוטנציה בעזרת כלי השיט של SpaceX Crew Dragon שאמורה להגיע לתחנה בספטמבר, אבל זו רק אפשרות אחת שנבדקת. לפי ההודעה האחרונה של נאס”א הם עלולים להיתקע בחלל גם 8 חודשים. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן