חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אושרה הצעת החוק להעדפה מתקנת למשרתי מילואים, בדומה ל”אוכלוסיות מיוחדות”

יוזמת החוק ח"כ קטי שטרית (הליכוד): "ידע כל משרת מילואים שמקריב את עצמו בהגנה על המולדת כי המדינה רואה בו נכס משמעותי". חברי הסיעות הערביות הצביעו נגד

חיילי מילואים בצפון, אילוסטרציה | צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90

היום (רביעי) עברה במליאת הכנסת בקריאה טרומית הצעת חוק העדפה מתקנת למשרתי מילואים במוסדות להשכלה גבוהה של ח״כ קטי שטרית (הליכוד).

לפי הצעת החוק המוסדות להשכלה גבוהה יחויבו לתת העדפה מתקנת בתנאי הרישום והקבלה למוסד אקדמי, מבין כלל המועמדים המשרתים בשירות מילואים. כל העדפה, התאמה או הקלה הניתנות למועמדים המשתייכים לאוכלוסיות ייחודיות, יחולו גם על מועמדים המשרתים בשירות מילואים.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי “אין חולק ששירות מילואים צבאי משמעותי הוא ערך עליון במדינת ישראל. ואולם, במקרים רבים מלבד הכשרות צבאיות ותחושת סיפוק, משרתי המילואים אינם מסיימים את שירותם הצבאי עם יכולות מתאימות להשכלה הגבוהה או לשוק העבודה. לעתים קרובות, הדבר אף מוביל אזרחים משרתי מילואים “לנדוד אל מעבר לים” וללמוד בארצות זרות בהן ישנם צורך רב יותר באנשי מקצוע מתחום הלימוד המעניין אותם”.

מטרת הצעת החוק היא להעצים את משרתי המילואים, אשר שירתו בשירות חובה, לעודד אותם ולסייע להם להשתלב כראוי בחברה. סיוע זה יהווה הכרת תודה של המדינה למשרתי המילואים, ואף יוביל להגברת המוטיבציה להתגייסות לצבא ההגנה לישראל.

יוזמת החוק ח״כ קטי שטרית (הליכוד) ציינה: ״ידע כל משרת מילואים שמקריב את עצמו בהגנה על המולדת כי המדינה רואה בו נכס משמעותי. מתחילת המלחמה, מגיעות אלי פניות רבות בקרב סטודנטים משרתי מילואים שזנחו את לימודיהם, משפחותיהם וחייהם מאחור שחוששים לעתידם המקצועי. כשם שיש העדפה מתקנת לאוכלוסיות שונות בחברה הישראלית, כך גם מגיע למשרתי המילואים שאין ראויים מהם על עצם אצילות הנפש וההקרבה האדירה. תודה גדולה לשר הביטחון יואב גלנט ושר החינוך יואש קיש על התמיכה האדירה שלהם״.

בעד הצעת החוק הצביעו 27 חברי כנסת, ונגד ההצעה הצביעו 7 חברי כנסת מהסיעות רע”מ וחדש תע”ל. ההצעה אושרה והיא הועברה לועדת החינוך בראשות ח”כ יוסי טייב (שס) להמשך הכנתה לקריאה ראשונה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן