חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אושרו התכניות בשדה דב: הוחלט כי 20% מהדירות יוקצו להשכרה במחיר מופחת

מדובר בתכנית מרכז הרובע וצפון הרובע שבהן צפויות להיבנות כ-11,165 דירות • בשתי התכניות נקבע כי תהיה הקצאה גדולה ומשמעותית של דירות המיועדות להשכרה במחיר מופחת •  ניכר הדגש על הפאן החברתי בפרויקט היוקרתי ביותר בתל אביב עם יחידות דיור מוגן פרטי לקשישים ודיור ציבורי מוגן

שדה דב בתל אביב | צילום: שאטרסטוק

תכנית המתאר של שכונת שדה דב, הצפויה לקום על נמל התעופה לשעבר, אושרה השבוע בשלמותה על ידי ועדת התכנון והבנייה של עיריית תל אביב, וכעת צפוי שיווק מיידי של קרקעות בכל המתחמים המתוכננים בשדה דב. השבוע אושרו שתי התכניות החדשות מרכז הרובע וצפון הרובע כאשר התכנית בדרום, תכנית אשכול, אושרה כבר לפני שלוש שנים וכבר יצאה לשיווק ומאות דירות כבר נמכרו בשכונה הדרומית של פרויקט שדה דב. כעת בעקבות אישורי התכניות, רשות מקרקעי ישראל תוכל להתחיל לשווק את הקרקעות היוקרתיות גם במתחמי המרכז והצפון.

בשתי התכניות שנידונו השבוע ואושרו צפויות להיבנות עוד 11,165 יחידות דיור למגורים, בכל הפרויקט כולו צפויות לקום כ-16 אלף יחידות דיור. בהחלטות שהתקבלו השבוע ניתן דגש גדול מאוד לדיור להשכרה במחיר מופחת. על פי ההחלטה, כ-20% מהדירות בתכניות החדשות שייצאו לשיווק בקרוב ישמשו להשכרה במחיר מופחת, מדובר ב-3,354 דירות בהשכרה בפרויקט כולו כאשר 2,269 דירות יהיו ברובע המרכז והצפון.

1,432 יחידות דיור להשכרה במחיר מופחת ברובע המרכז והצפון יהיו בידי עיריית תל אביב, כך נקבע באישור שניתן השבוע, מה שאומר הקצאה גדולה ומשמעותית יותר של דירות להשכרה בפרויקט. 837 דירות בהשכרה במחיר מופחת יהיו בבעלות המדינה. הקצאה גדולה של דירות להשכרה מאפשרת ליותר ויותר זכאים להשכרה לטווח הארוך לשלם דמי שכירות מופחתים באזור היוקרתי ביותר בארץ, בין צפון תל אביב להרצליה.

עוד אלמנט חברתי שבא לידי ביטוי באישור התכניות, כ-300 דירות בשדה דב יוקצו לדיור ציבורי מוגן, לצד זה 350 יחידות דיור מוגן לקשישים, 938 דירות בהישג יד, “הבינוי כולל מגוון סוגי יחידות דיור, במנעד גדלים וצורות מגורים מתוך ראייה שמגוון תושבים הינו אחד המרכיבים הנחוצים ליצירת עירוניות חיה ומתוך רצון לקדם שוויון חברתי בעיר”, נכתב בהחלטה של הוועדה לתכנון ובנייה בעיריית תל אביב.

רובע שדה דב ממוקם על אחת מעתודות הקרקע האחרונות בעיר תל אביב עם קו ראשון לים, מה שהופך את פרויקט המגורים הזה ליוקרתי ביותר. הפרויקט יכלול לצד מגדלי המגורים שטחי מסחר ותעסוקה, בתי מלון ופארקים ציבוריים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן