חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אז מה קמלה האריס מתכננת לכלכלה האמריקאית?

סגנית הנשיא והמועמדת הדמוקרטית קמלה האריס הציגה את האג'נדה הכלכלית שלה ביום שישי, והבטיחה הקלות מס למשפחות ממעמד הביניים, רבות מהצעותיה הרחיבו את מדיניותו של הנשיא ג'ו ביידן • התוכנית של האריס מנוגדת ליריבה הרפובליקני דונלד טראמפ, אם כי לשני הקמפיינים יש כמה דברים במשותף כמו הרחבת זיכוי המס לילדים והפסקת המס על טיפים

סגנית נשיא ארה"ב והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות, קמלה האריס | צילום: שאטרסטוק

סגנית הנשיא קמלה האריס חשפה ביום שישי בכנס בצפון קרוליינה כמה הצעות שאפתניות כחלק מהתוכנית הכלכלית שלה אם תנצח בבחירות בנובמבר.

היא דיברה על הפחתת מסים, הגברת בניית דיור ואיסור פדרלי על הוצאת מחירי מכולת. הקמפיין של האריס אומר שההצעות מסמנות רק חלק אחד מהתוכנית הכלכלית שלה ויהיו בעדיפות ב-100 הימים הראשונים שלה בתפקיד, במידה ותיבחר.

בדומה למדיניותו של הנשיא ג’ו ביידן, היא מתמקדת בהפחתת עלויות המחייה העיקריות בתקציבי משק הבית של משפחות ממעמד הביניים.

תוכניתה של האריס קוראת להגביר את זיכוי המס לילד (CTC) כדי לספק הפחתת מס של 6,000 דולר למשפחות עם ילדים שזה עתה נולדו, שכן הדמוקרטים ביקשו ליצור ניגוד מול הרפובליקנים בנושא בשבועות האחרונים.

התוכנית תאפשר “הקלת מס בסך 6,000 דולר למשפחות בעלות הכנסה בינונית ונמוכה” לשנה הראשונה לחייהם של ילדם, על פי גיליון מידע על הקמפיין. זה גם קורא להשבת הרחבה ל-CTC שהועברה כחלק מחבילת הקלה גורפת של נגיף הקורונה בשנת 2021, הידועה בשם תוכנית ההצלה האמריקאית, הדורשת זיכוי מס של 3600 דולר לילד עבור חלק מהמשפחות.

ג’ו ביידן וקמלה האריס | צילום: רויטרס

ביידן ביקש לקדם דיור בר השגה עם קרן של 20 מיליארד דולר לבנייה מקומית, והאריס קראה ל-40 מיליארד דולר. “עבור יותר מדי אנשים, לא משנה כמה הם עובדים, זה מרגיש כל כך קשה פשוט להיות מסוגל להתקדם”, אמרה.

“כנשיאה, אהיה ממוקדת ביצירת הזדמנויות למעמד הביניים שמקדמות את הביטחון הכלכלי, היציבות והכבוד שלו”, הוסיפה בנאומה. נדמה כי האריס המשיכה מאיפה שהנשיא ביידן הפסיק אך דיברה בעיקר על קווים כלליים באג’נדה הכלכלית שלה ולא נכנסה לפרטים באג’נדה הכלכלית שלה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן