חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחרי חרם של כחודשיים: הרשת החברתית X חוזרת לפעילות בברזיל

הרשת החברתית טוויטר לשעבר שבבעלותו של המיליארדר אילון מאסק  מותרת כעת לשימוש בברזיל לאחר שהחברה שעמדה בתקנות האינטרנט של בית המשפט העליון בברזיל • בשל התנגדותו של מאסק לדרישות בברזיל נוצר עימות וחילופי מהלומות עם הרשויות בברזיל ולכן הוחלט על הטלת החרם ב-31 באוגוסט

סטארלינק על רקע דגל ברזיל | צילום: שאטרסטוק

הפיוס בין אילון מאסק לברזיל: אחרי החרם שהוטל על הרשת החברתית שבבעלותו של אילון מאסק, הרשת החברתית X חוזרת לפעילות בברזיל לאחר שנאסר השימוש בה במדינה ב-31 באוגוסט בהוראת מערכת המשפט במדינה וביוזמת הנשיא. בית המשפט העליון של ברזיל, המכונה Supremo Tribuno Federal, הודיע אתמול כי “החברה עמדה בתנאים שנקבעו על ידי שר המשפטים והפלטפורמה יכולה לחזור לשימוש הברזילאים”.

ההשעיה הוטלה על הרשת החברתית בשל התנגדותו של אילון מאסק לבקשות של בית המשפט בברזיל להסיר מספר חשבונות משתמשים או להסיר תוכן שבית המשפט הברזילאי ראה בהם הפרת חוקים פדרליים. ברזיל למעשה הציגה מספר דרישות עם הגבלה על הפצת דברי שטנה, הסתה לאלימות ומידע מוטעה פוליטי או תוכן המזיק למוסדות דמוקרטיים באינטרנט, לטענתה. מאסק לא נענה לדרישות ובתחילה סגר את המטה של ​​X בברזיל, ואמר שהוא לא יעסיק שם נציג משפטי למשך זמן מה, כפי שדרשה ברזיל. אילון מאסק שעושה שימוש ברשת החברתית גם כדי להביע את עמדותיו, עסק בחודשים האחרונים בחילופי מהלומות מול מערכת המשפט בברזיל וציין כי מדובר ב”הרודנות המרושעת של מוראס”.

כעת למאסק לא נותרה ברירה אלא לציית לחוקים בברזיל, העיתון Correio Brazilenese מברזיל דיווח כי מאסק נלחץ על ידי משקיעים בחברות אחרות שבראשותו, לציית לחוק הברזילאי עד סוף חודש ספטמבר, מכיוון שהחברה עמדה בפני איום של קנסות יומיים.

במהלך ההשעיה של X, מתחרים כולל Bluesky ו-Threads הצליחו לשמש תחליף ולצבור מיליוני משתמשים בברזיל, כך לפי נתוני SimilarWeb, כפי שפורסמו ב-CNBC.  כעת מיליוני משתמשים חזרו לקבל גישה לרשת החברתית שנחשבת פופולארית מאוד בברזיל.

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן