חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחרי יום של טלטלות בת”א: המדדים המובילים עלו ב-0.4%, הבנקים ב-0.5%

אחרי פתיחה בניחוח האופוריה שסיפקו לנו כוחות הביטחון משחרור החטופים, המדדים רשמו ירידות, אך סגרו שוב בעליות • האג"ח הממשלתי מושפע מהגירעון המצטבר וכיצד השפיעה תערוכת הדפוס הגדולה בעולם על החברות הישראליות?

תל אביב | צילום: שאטרסטוק

יום של טלטלות עבר על המשקיעים בבורסה בתל אביב היום (ראשון). היום נפתח בניחוח ההצלחה המסחררת של כוחות הביטחון בשחרור ארבעת החטופים, אך המשיך בירידות שערים ובשעת המסחר האחרונה, למרות פרסום נתוני הגירעון, המגמה שוב התהפכה והמדדים נסגרו בעליות.

ת”א-125, ת”א-35 ות”א-90 עלו כ-0.4% כל אחד ואילו מדד חמש מניות הבנקים עלה בחצי אחוז. בלטו בעליות מניות הטכנולוגיה הדואליות: נייס (3.2%+), קמטק (3.5%+) ונובה (1.6%+). כמו כן, פריורטק (4.7%+) והבורסה לני”ע (4.3%+).

בירידות בלטו חברות הנדל”ן המניב בישראל: עזריאלי (2.5%-), ביג (1.7%-), איירפורט סיטי (2.3%-) ומליסרון (1.4%-), וכן אופקו (5.2%-) ודלתא מותגים (3.0%-). כך מסכם יובל צוק מיחידת המחקר של הבורסה לניירות ערך בתל אביב.

הסקטור הביטחוני בלט היום בין הירידות החדות: אימאג’סט צנחה 11.1%, אירודרום איבדה 9.9% ועין שלישית ירדה 7.7%. ת”א-נדל”ן רשם ירידה של 0.4%, בעיקר בשל ירידת הנדל”ן המניב. ת”א-טכנולוגיה רשם עלייה של 0.9% בזכות המניות הדואליות. ת”א נפט וגז עלה ב-1.3%

בזכות אנרג’יאן שהוסיפה 2%, ישראמקו שעלתה ב-2.2% ורציו שעלתה בשיעור דומה (2.1%). ת”א ביומד רשם ירידה של 1.6% בהובלת אופקו שאיבדה 5.2% ובריינסווי שאיבדה 5.1%.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: רוי אלימה, פלאש 90

תשואת האג”ח הממשלתית חוזרת ל-5%
מגמה שלילית נרשמה בשוק איגרות החוב הקונצרניות, שהתאפיינו בירידות שערים ממוצעות של כ-0.2% במדדי התל-בונד. במסלול צמוד המדד תל-בונד 20 בלט עם ירידה של כ-0.4% ותל-בונד 60 עם ירידה של כ-0.3%.

שוק איגרות החוב הממשלתיות התאפיין במגמה שלילית עם ירידה של עד 0.9% במסלול השקלי לטווח ארוך ושל עד 1% במסלול צמוד המדד לטווח ארוך. תשואת אג”ח ישראל ל-10 שנים ממשיכה לעלות (4.96%) ומתקרבת שוב ל-5%.

בורסה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

מדפיסים כסף: הייקון זינקה ביותר מ-23%
דיווחים מעניינים מאתר המאיה היום: מי שמנייתן זינקה היום הן שלוש חברות ששבו מתערוכת DRUPA הגדולה בעולם בתחום הדפוס.
בנוסף, גם פסגות עם מחזור גבוה מאוד בעקבות הודעה על מזכר הבנות להכנסת פעילות ביטחונית.

סקודיקס זינקה ב-10.4%. מדובר בחברה העוסקת במו”פ וייצור מערכות דיגיטליות להשבחת דפוס השתתפה בתערוכה בינ”ל הגדולה בעולם בתחום הדפוס, וקיבלה הזמנות לא מחייבות לרכישת מערכות בכ-20 מיליון דולרים. גם מאסיבית זינקה ב-10.2%.

מדובר ביצרנית מדפסות התלת-מימד שהשתתפה בתערוכה הבינ”ל הנ”ל ובה נחתמו הזמנות לרכישת המדפסת שלה בהיקף של כ-3 מיליון דולרים.

הייקון מערכות זינקה בלא פחות מ-23.4% – החברה המייצרת מערכות דיגיטליות לייצור אריזות ומוצרי קרטון השתתפה גם היא בתערוכה הנ”ל ורשמה את הזינוק הגדול ביותר למרות שלא דיווחה דבר, וזאת בהמשך לעלייה חדה של 14.4% ביום חמישי האחרון.

פסגות (8.0%+): החברה התקשרה במזכר הבנות לרכישת “רובו-טים אחזקות” העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של רובוטים למטרות צבאיות וביטחוניות, פועלת בעשרות מדינות ומעניקה שירותים למאות לקוחות ברחבי העולם. פסגות תקצה לבעלי מניות רובו-טים 56% לפי שווי של כ-40 מיליון דולר.

אלטשולר שחם פיננסים (1.4%+): לאחר שהדירקטוריון אישר כניסה לתחום האשראי, חברה בת של אלטשולר התקשרה בהסכם לרכישת הפעילות העסקית של “קרדיטים עסקים וצמיחה” ותחל להעניק פתרונות מימון חוץ בנקאיים לעסקים

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן