חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בדרך לותמ”ל: תוכנית “הבשורה בלבן” בירושלים תוסיף 6,000 דירות חדשות

מדובר בתוכנית חלופית של רמ"י לתוכנית מקורית שהוגשה בעבר ועוררה התנגדויות רבות על רקע פגיעה בשטחי טבע  • התוכנית תתפרס על שטח של 1,045 דונם ותצמצם באופן משמעותי את היקף הבינוי לטובת שמירה על שטחים פתוחים

הרי ירושלים | צילום: הדס פרוש/ פלאש 90

תוכנית חדשה לבנייה בהרי ירושלים: התוכנית “הבשורה בלבן” תקודם במסגרת הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור, הותמ”ל. ועדת השרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי, בראשות שר הפנים, משה ארבל, הכריזה היום (רביעי), על מתחם מועדף לדיור בירושלים הכולל 6,000 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ומסחר ומבני ציבור. מדובר בתוכנית שיזם ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, כתחליף לתוכנית הראשונה שגררה התנגדויות רבות ונתקעה במוסדות התכנון.

התוכנית החלופית “הבשורה בלבן” ביוזמת רשות מקרקעי ישראל ועיריית ירושלים תהיה על שטח כולל של 1,045 דונם, מדובר בתוכנית הכוללת צמצום משמעותי של היקף הבינוי מהתוכנית המקורית ותגדיר את השטחים הפתוחים במערב העיר כמוגנים ברמה הארצית. פחות משליש משטח התוכנית מיועד לפיתוח.

התוכנית ממוקמת בקצה המערבי של ירושלים, ממערב לשכונת קריית מנחם ומדרום מזרח למושב אורה. אלפי הדירות המתוכננות בתוכנית יהיו בתמהיל דירות מגוון שיוקמו במבני מגורים בני 8-24 קומות. בסמוך לשטח התכנית עוברים קווי הרכבת הקלה: האדום שנמצא בביצוע, והקווים הסגול והכתום המתוכננים.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף  אמר בעקבות אישור התוכנית כי “מדובר בבשורה של ממש, התכנית מביאה גם איזון ושימור על השטחים הציבוריים וגם תוספת משמעותית של כ- 6,000 יחידות דיור בירושלים”.

מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט: “רשות מקרקעי ישראל בתמיכת עיריית ירושלים יזמה תוכנית מעודכנת שצמצמה באופן משמעותי את הבינוי מהתוכנית המקורית, ובכך היא מאזנת בין צורכי הפיתוח של העיר ירושלים ושמירת השטחים הפתוחים הערכיים שבמערב העיר. קידום תכנון המתחם יאפשר פיתוח הרצף העירוני עם שכונות העיר המערביות תוך הישענות על אמצעי התחבורה המתוכננים באזור”.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: “מדובר ביום חג לסביבה ולהרים הסובבים את ירושלים. הוכחנו שניתן להעמיד את השמירה על השטחים הירוקים והפתוחים בחזית העשייה הראשונית ולשמור עליהם, מבלי לפגוע בהיקף הבנייה למגורים ולשימושים נוספים. הבשורה בלבן היא בשורה ציבורית מעוררת השראה”.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן