חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחרי 50 שנה: מייסד הפורום הכלכלי העולמי, קלאוס שוואב פורש

הפורום מסר כי המהלך היה חלק מאסטרטגיה רב שנתית לשינוי המבנה הניהולי שלו • במהלך השנים, הכינוס השנתי בדאבוס הפך לאירוע חובה עבור מנהיגים ואנשי עסקים בעולם

מייסד הפורום הכלכלי עולמי, קלאוס שוואב | צילום: שאטרסטוק

הפורום הכלכלי העולמי (WEF) אישר אתמול (שלישי) כי המייסד קלאוס שוואב מתרחק מהניהול השוטף של הארגון לאחר יותר מ-50 שנה שעמד בראשו. 

הפורום לא חשף מי ירש את שוואב ויהפוך לפנים של המפגש השנתי בדאבוס, שוויץ. “מאז 2015, הפורום הכלכלי העולמי הפך מפלטפורמת כנסים למוסד העולמי המוביל לשיתוף פעולה ציבורי-פרטי”, אמר ה-WEF בהצהרה ל-CNBC.

הפורום אמר כי המהלך היה חלק מאסטרטגיה רב שנתית לשינוי מבנה הניהול שלו, העברת הניהול לנשיא ולדירקטוריון. “כחלק מהטרנספורמציה הזו, הארגון גם עבר התפתחות ניהול מתוכננת מארגון בניהול מייסד לארגון שבו נשיא ומועצת מנהלים לוקחים על עצמם אחריות ביצועית מלאה”, הוסיף הפורום.

צוות החשיבה ללא מטרות רווח אישר כי שוואב יעבור לתפקיד כיו”ר הדירקטוריון והוסיף כי הוא יהיה מאורגן סביב ארבע ועדות אסטרטגיות “כדי לחזק עוד יותר את ההשפעה של העבודה שלנו”. ה-WEF אמר שהשינוי שהנהלת הארגון יושלם לפני הכינוס הבא של דאבוס בינואר 2025.

שוואב, מהנדס וכלכלן גרמני, הקים את הפורום ב-1971 ושימש גם כיו”ר הביצוע שלו. הפורום תוכנן בתחילה כמקום למנהיגים עסקיים ופקידי ממשל באירופה להתאסף ולדון בחיזוק התחרותיות שלהם מול ארה”ב. במהלך השנים, הכינוס השנתי שלה בדאבוס הפך לאירוע חובה עבור האליטה העולמית. מטרתו להפגיש בין מנהיגי עולם וראשי עסקים כדי לטפל בנושאים חשובים

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה