חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אילון מאסק נכנע? X ממנה נציג משפטי, אך ההשעיה בברזיל נמשכת

פלטפורמת המדיה החברתית X מינתה נציג משפטי בברזיל, אך ההשעיה תימשך עד שתעמוד בדרישות נוספות • שופט בית המשפט העליון במדינה גם הורה על קנס של חמישה מיליון ריאל בגין הפרות קודמות, בטענה ש-X ניסתה לעקוף את ההשעיה באופן מכוון

הרשת החברתית X על רקע דגל ברזיל | צילום: שאטרסטוק

פלטפורמת המדיה החברתית X, שבבעלות אילון מאסק, עשתה צעד ראשון לקראת ציות לצו בית המשפט בברזיל על ידי מינוי נציג משפטי במדינה. עם זאת, שופט בית המשפט העליון אלכסנדר דה מוראס, הבהיר כי ההשעיה של X תישאר בתוקף עד שיוגשו מסמכים נוספים, כפי שנדרש בהחלטה האחרונה.

השעיית הפלטפורמה בחודש שעבר הגיעה בעקבות סירובו של מאסק להסיר עשרות חשבונות ימין שהואשמו בהפצת חדשות מזויפות. בנוסף, החברה לא הצליחה לעמוד בדרישת בית המשפט למנות נציג משפטי חדש. הדיון המשפטי הפך למאבק נרחב שמעמיד למבחן את גבולות חופש הביטוי והאחריות התאגידית בברזיל, שם לפלטפורמה היו למעלה מ-22 מיליון משתמשים לפני האיסור.

בנוסף להמשך ההשעיה, פסק השופט מוראס כי X תשלם קנס של חמישה מיליון ריאל (913,000 דולר) בגין הפרת צו ההשעיה, לאחר שהפלטפורמה חזרה לפעילות זמנית דרך מניפולציה טכנית שהפרה את ההנחיות הממשלתיות. מאסק טען כי מדובר בטעות טכנית, אך מוראס האשים את X בניסיון מכוון להפר את החוק.

המאבק בין אילון מאסק לבין מערכת המשפט הברזילאית מהווה התנגשות עקרונית בין כוחם של תאגידים בינלאומיים לבין מערכת הצדק המקומית, כאשר הדגש הוא על מאבק בדיסאינפורמציה ואחריות הפלטפורמות לתוכן המתפרסם בהן.

עוקף את החסימה: אילון מאסק מחזיר את הרשת החברתית X לברזיל

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן