חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אינטל הציגה מעבד AI חדש שיתחרה באנבידיה, המשקיעים לא התלהבו

ענקית הטכנולוגיה אינטל השיקה את השבב מאיץ הבינה המלאכותית "Gaudi 3" שלטענתה הוא מהיר ויעיל יותר משבב ה-H100 של אנבידיה • למרות הצהרה, מניית החברה לא הגיבה בהתלהבות ונראה כי אינטל, שחובת ההוכחה עליה, תצטרך לעבוד קשה מאד בתחרות מול אנבידיה

מטה אינטל בסנטה קלרה, קליפורניה | צילום: שאטרסטוק

ענקית הטכנולוגיה אינטל השיקה בכנס הלקוחות והשותפים “Intel Vision 2024” את השבב מאיץ הבינה המלאכותית “Gaudi 3”, שלטענתה הוא מהיר ויעיל יותר משבב ה-H100 של אנבידיה.

בהשוואה למאיץ הקודם, גאודי 2, למאיץ החדש יש יותר כוח מחשוב בינה מלאכותית, רוחב פס רשת ורוחב פס זיכרון והוא אמור לעבוד טוב יותר עם תוכנות הבינה המלאכותית. המאיץ החדש צפוי להיות זמין במהלך השנה והחברות המרכזיות שצפויות להשתמש בו, הן HPE, Dell, ו-Lenovo.

“החדשנות מתקדמת בקצב חסר תקדים, כל חברה הופכת במהירות לחברת בינה מלאכותית” אמר מנכ”ל אינטל פס גלסינגר. “אינטל מביאה את הבינה המלאכותית לכל מקום ברחבי הארגון, מהמחשב האישי למרכז הנתונים ועד לקצה”.

ענקית השבבים אנבידיה, Nvidia | צילום: שאטרסטוק

מנכ”ל החברה הגדיל לעשות במהלך ההצהרה, וטען כי המאיץ החדש של החברה יהווה אלטרנטיבה תחרותית לשבבי Blackwell החדשים והמהירים של המתחרה המרכזית שלה, אנבידיה. “אנחנו מצפים שהוא יהיה תחרותי מאד” אמר.

למרות ההצהרה, מניית החברה לא הגיבה בהתלהבות ונראה כי אינטל, שחובת ההוכחה עליה, תצטרך לעבוד קשה מאד בתחרות מול אנבידיה. בשבועות האחרונים גם אנבידיה עצמה מאבדת גובה ומשלימה ירידה של יותר מ-100 דולר בערך המניה שלה, כאשר לפי אנליסטים המניה נכנסת להליך של תיקון.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה