חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אינטל עם דוחות מאכזבים ומודיעה שתפטר אלפי עובדים; המניה צוללת

אינטל דיווחה על תוצאות רבעוניות גרועות מהצפוי והודיעה על תוכניות לקצץ בסביבות 15,000 עובדים ואף לבטל את הדיבידנד שלה החל מהרבעון הרביעי • החברה נחשבת למעסיקה הגדולה ביותר בהייטק הישראלי אך עדיין לא ברור כיצד תושפע הנציגות בישראל

מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר | צילום: שאטרסטוק

מה עובר על אינטל? ענקית השבבים לא עמדה ביעדים והחברה מדווחת הלילה (חמישי) על ירידה בהכנסות והערכה כי גם ברבעון השלישי היא לא תעמוד בציפיות. המניות ירדו בכ-17% במסחר המאוחר.

ההכנסות של אינטל ירדו ב-1% משנה לשנה ברבעון השני, הכנסות של 12.8 מיליארד דולר. לחברה הפסד נקי של 1.61 מיליארד דולר, או 38 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 1.48 מיליארד דולר, או 35 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

אינטל | צילום: שאטרסטוק

אינטל אמרה כי ההכנסות ברבעון השלישי יהיו הרבה פחות מציפיות האנליסטים והודיעה על יותר מ-15,000 פיטורים בכוח האדם. בשנת 2023 אינטל צמצמה את כוח האדם שלה בכ-5% ל-124,800 עובדים בסוף השנה. החברה גם האטה את ההוצאות בתחומים אחרים, וציפתה שצעדים אלו יחסכו לה עד 10 מיליארד דולר עד 2025. 

החברה מסרה גם כי היא משעה את תשלומי הדיבידנד לבעלי המניות החל מהרבעון הרביעי, ותמשיך כך עד ש”תזרימי המזומנים ישתפרו לרמות גבוהות יותר באופן קיימא”, לפי ההצהרה. החברה מחלקת דיבידנד מאז 1992.

אינטל נחשבת למעסיקה הגדולה ביותר בהייטק הישראלי עם כ-12 אלף עובדים אך לא ברור עדיין כיצד הכרזת הפיטורים תשפיע על ישראל.

דיווח: אינטל תפטר אלפי עובדים

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן