חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אינטל שוקלת את פיצול החברה בעקבות הקשיים העסקיים

ענקית השבבים אינטל שוקלת את פיצול החברה בעקבות הקשיים העסקיים, כך מדווח אתר בלומברג • בין האפשרויות הנבחנות – פיצול או מכירת חטיבת הייצור של החברה וביטול פרויקטים של מפעלים עתידיים • מניית אינטל ירדה ביותר מ-50% מתחילת השנה ובמקביל צפויה לפטר כ-15% מכוח האדם שלה במסגרת תוכנית התייעלות

מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר | צילום: שאטרסטוק

אינטל שוקלת את פיצול החברה בעקבות הקשיים העסקיים, כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג ביום שישי האחרון. 

החברה דנה בתרחישים שונים, כולל פיצול של עסקי התכנון והייצור שלה, כמו גם פרויקטים של מפעלים שעלולים להתבטל, כך לפי הדיווח.

אינטל נמצאת במגעים עם בנקי השקעות, בהם מורגן סטנלי וגולדמן זאקס, כדי לבחון אפשרויות לשינויים ארגוניים דרסטיים. בין האפשרויות שעל הפרק: הפרדה בין פעילות עיצוב השבבים ופעילות הייצור, כמו גם בחינה מחודשת של פרויקטים עתידיים שעלולים להתבטל, כך לפי בלומברג.

ענקית השבבים נאבקת כשהיא מתמודדת עם עלויות גבוהות והכנסות מאכזבות. אינטל אף הודיעה מוקדם יותר החודש כי היא משעה את הדיבידנד שלה הוותיק שלה מה שנחשב למהלך חריג ויוצאת לגל פיטורים.

מטה אינטל בסנטה קלרה, קליפורניה | צילום: שאטרסטוק

מניות אינטל חוו בשישי האחרון את היום הטוב ביותר שלהן מזה שנתיים ועלו בכ-10%, כשהדאו ג’ונס וה-S&P 500 הובילו את העליות. 

אולם, תוצאותיה של החברה ברבעון השני כללו הפסד נקי של 1.61 מיליארד דולר ובעקבותיהם, מניית אינטל צנחה ב-26% – הירידה היומית הגדולה ביותר מזה למעלה מ-50 שנה.

כמו כן, אינטל מתמודדת עם ירידה בשווי המניה שלה, שירדה ביותר מ-50% מתחילת 2024. במקביל, החברה הכריזה על תוכנית קיצוצים בהיקף של 10 מיליארד דולר בשנה עד 2025, הכוללת פיטוריהם של כ-15% מכוח האדם, שהם כ-15,000 עובדים. 

אינטל עם דוחות מאכזבים ומודיעה שתפטר אלפי עובדים; המניה צוללת

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן