חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איפה כדאי להזדקן? הנה עשר המדינות הכי טובות לפנסיונרים

במחקר שנעשה דורגו כמעט 90 מדינות לפי רמת חיים, שירותי הבריאות, יוקר המחיה ואיכות החיים ונקבע כי המדינה הטובה ביותר ליציאה לפנסיה היא שוויץ • הנה 10 המדינות המובילות – ארה"ב לא ביניהן

ניו זילנד | צילום: שאטרסטוק

המדינות שהכי טוב להזדקן בהן: על פי דירוג עשר המדינות שהכי כדאי לחיות בהן אחרי הפנסיה, שוויץ קוטפת את המקום הראשון, עוד בין המדורגות גבוה פורטוגל, ניו זילנד ואוסטרליה, כך על פי דירוג שפורסם ב”ביזנס אינסיידר” שבחן את רמת החיים הנדרשת לאוכלוסייה היוצאת לפנסיה ב-89 מדינות. בין הקריטריונים המרכזיים שנבדקו הם שירותי הבריאות, יוקר המחיה ואיכות החיים.

לפי המחקר, יש סיבות מאוד טובות לנהור לשווייץ בעת הפרישה לפנסיה. למרות העובדה ששווייץ היא מדינה יקרה היא דורגה גבוה מאוד ביחס לרמת הבטיחות בה, היציבות הכלכלית, שירותי הבריאות והטבות בעת הפרישה לפנסיה. שווייץ גם דורגה במקום השלישי באיכות החיים והשני בשל היותה ידידותית לעסקים. לעומת זאת, ארה”ב דורגה במקום ה-20 בלבד ואינה בין עשר המדינות המובילות ביותר והמיטיבות ביותר לפנסיונרים.

פנסיה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

אז מי הן עשר המדינות המובילות? כאמור, שוויץ במקום הראשון בשל מערכת הבריאות האיכותית שלה והמיסים הנמוכים. שוויץ מציעה ויזת סוג D למי שלא מחפש עבודה במדינה ומי  שיש לו ביטוח בריאות וכספי חיסכון לפרנסתו. פנסיונרים שוויצרים יצטרכו יותר מ-3,500 דולר בחודש כדי לחיות בנוחות, במיוחד בערים גדולות יותר. במדינה יש מערכת פנסיה בת שלושה נדבכים לתושבים שהגיעו לגיל פרישה, 65 לגברים ו-64 לנשים.

במקום השני, ניו זילנד המספקת לבני 66 ומעלה אשרת ביקור פנסיה זמנית. ניו זילנד היא מדינה עם יוקר מחיה גבוה אך נמוך במקצת מזה של ארה”ב. ניו זילנד מעניקה שירותי בריאות ציבוריים בחינם או בסבסוד, מה שמציב אותה גבוה בדירוג.

במקום השלישי פורטוגל, מי שאינם אזרחי האיחוד האירופי יכולים לקבל בפורטוגל אזרחות באמצעות אשרת פרישה D7, אשר דורשת הוכחה של הכנסה יציבה כמו פנסיה ולעתים קרובות נחשבת קלה יותר להשגה לעומת במדינות אחרות באיחוד האירופי. לפורטוגל יש גם ויזת זהב המאפשרת לתושבים שאינם תושבי האיחוד האירופי להפוך לתושבי קבע על ידי רכישת נדל”ן בעלות גבוהה יותר או השקעה רבה במחקר מדעי.

במקום הרביעי, אוסטרליה המציעה אשרת פרישה למשקיעים הגמלאים, מה שמאפשר להם לחיות באוסטרליה במשך ארבע שנים. רוב התושבים יכולים לצאת לפנסיה החל מגיל 67. בערים הגדולות באוסטרליה נהוג שכר דירה נמוך יותר בהשוואה לערים גדולות בארה”ב כמו ניו יורק או סן פרנסיסקו. לאוסטרליה יש גם שירותי בריאות אוניברסליים, מה שמעלה אותה בדירוג.

במקום החמישי, ספרד שבה דמי השכירות והארנונה נמוכים בהשוואה לארה”ב לדוגמה. נתונים מ-Expatistan העריכו שאדם בודד המתגורר בספרד זקוק ל-1,913 דולר בחודש כדי לחיות בנוחות, ולמדינה יש שירותי בריאות ציבוריים בעלות נמוכה.

במקום השישי קנדה, שבה אין ויזה ספציפית לפנסיה, אך אם יש לכם ילד או נכד, תוכלו להגיש בקשה לוויזת סופר, שתעניק לכם את האפשרות לבקר למשך חמש שנים בכל פעם.

במקום השביעי, דנמרק, שמעניקה איכות חיים ברמה גבוהה אך אינה מציעה אשרת פרישה לפנסיה, כך שיש צורך בויזה לטווח ארוך.

במקום השמיני, הולנד, טובה מאוד לטיולים ולבילויים בזמן הפנוי. כמו הרבה מדינות באירופה, אם אינך אזרח האיחוד האירופי, תצטרך להגיש בקשה לויזה ואישור שהייה לפני שתבצע את המעבר למדינה בעת הפנסיה.

במקום התשיעי שבדיה, שמובילה בקטגוריית איכות החיים, אך במקום ה-20 בקטגוריית הרפתקאות שקשורה לענייני אקלים ומתייחסת לאנשים ידידותיים.

במקום העשירי והאחרון במדרג, לוקסמבורג, שבה תביעת פנסיה מהממשלה מחייבת גם ילידים וגם שאינם ילידים בהפקדה לקרן פנסיית הזקנה למשך 10 שנים לפחות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן