חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איראן שיגרה עשרות כטב”מים לישראל, המרחב האווירי ייסגר הלילה

לראשונה איראן תוקפת משטחה: בישראל מאשרים כי עשרות כטב"מים עושים את דרכם אל עבר ישראל, המרחב האווירי ייסגר החל מהשעה 00:30 • לכטב"מים מאיראן לוקח בין 7 ל-9 שעות עד הגעתם לשטח ישראל

טילים בליסטיים, על רקע דגל איראן | צילום: שאטרסטוק

גורמים בישראל מאשרים כי עשרות כטב”מים שוגרו לעבר ישראל כחלק מהתגובה האיראנית לחיסול המיוחס לישראל של בכיר במשמרות המהפכה המתקפה על הקונסוליה בדמשק. התגובה הראשונה של משמרות המהפכה: “זה בשם אללה הרחמן”.

דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי בהצהרתו לתקשורת מסר כי לכטב”מים ייקח כמה שעות להגיע לישראל. “אנחנו עוקבים אחר האיום במרחב האווירי, צה”ל וחיל האוויר מוציאים לפועל את התוכנית הסדורה אליה נערכנו. כחלק מההיערכות, שירותי ה-GPS לא יהיו זמינים באזורים מסוימים. במידה שנגלה איומים נוספים שמשך ההגעה שלהם קצר יותר – נעדכן אתכם מיד. אנחנו מכירים את האיומים הללו והתמודדנו איתם בעבר”.

בהתאם להנחיית מערכת הביטחון, החל משעה 24:30 בלילה המרחב האווירי של מדינת ישראל ייסגר לטיסות בינלאומיות ופנים ארצית, נמל התעופה רמון ייסגר גם הוא לתנועה. עקב העיכוב בהגעת טיסות לישראל לוח הטיסות מנתב”ג צפוי להשתנות, טיסות רבות צפויות להתבטל.

מדוברות רשות שדות התעופה נמסר: “ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן מול חברות התעופה ובאתר רשות שדות התעופה לגבי מועדי הטיסות החדשים טרם הגעתו לשדה התעופה.”

דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אדריאן ווטסון אמרה בהצהרה רשמית כי הנשיא ביידן מעודכן במצב וייפגש בשעות הקרובות עם צוות המשרד לביטחון לאומי. דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אדריאן ווטסון אמרה בהצהרה כי “הנשיא ביידן מעודכן במצב וייפגש בשעות הקרובות עם צוות הביטחון הלאומי שלו. יועציו של הנשיא נמצאים בקשר הדוק עם מקביליהם הישראלים ועם שותפים ובני ברית נוספים.

בדיווח בעיתון ה”ניו יורק טיימס” נכתב כי מתקפת הכטב”מים האיראנית עשויה להיות פעולת הסחה לקראת ירי של טילי שיוט לעבר ישראל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה