חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אירוע “החצייה” מתקרב: כיצד יושפע הביטקוין ומה המשמעות של זה?

בזמן שהביטקוין מזנק לשיאים חדשים, אחד האירועים המשמעותיים ביותר בשוק הקריפטו מתקרב. שוק המטבעות הדיגיטליים עוקב בדריכות אחר החצייה הקרובה וזאת לאור העליות במחיר המטבע בתקופה האחרונה

הביטקוין | צילום: שאטרסטוק

שנת 2024 בשוק הקריפטו נפתחה בעליות שערים. מספר ימים לאחר תחילת השנה אישרה הרשות לניירות ערך האמריקאית הנפקת קרנות סל עוקבות ביטקוין (ETF) ללא פחות מ-11 חברות. ומרגע היסטורי אחד לאחר – “אירוע החצייה” (Halving), שצפוי באמצע חודש אפריל.

מדובר באירוע משמעותי שמתרחש בשוק הביטקוין btc usd אחת ל-4 שנים בממוצע, ויש לו השפעה רבה על המסחר במטבע הדיגיטלי הנפוץ בעולם. מאז 2020, הצטרפו לשוק הקריפטו מיליוני משקיעים חדשים, שעבורם זהו “אירוע החצייה” הראשון.

מה היא בעצם ה״חצייה״?
החצייה היא שינוי בטכנולוגיית הבלוקצ’יין הבסיסית של הביטקוין btc usd, שנועדה להפחית את קצב יצירת הביטקוין החדשים. ביטקוין תוכנן מראשיתו על ידי היוצר בעל השם הבדוי סאטושי נקמוטו כדי שיהיה לו אספקה ​​מוגבלת של 21 מיליון אסימונים. נאקמוטו כתב את החצייה לתוך הקוד של הביטקוין וזה עובד על ידי הפחתת קצב שחרור הביטקוין החדש למחזור. עד כה שוחררו כ-19 מיליון אסימונים.

אירוע של חציית בלוק ביטקוין מתרחש כאשר התגמול על כריית ביטקוין נחתך לחצי. אירוע זה מפחית גם בחצי את שיעור האינפלציה של ביטקוין ואת קצב הכנסת מטבעות ביטקוין חדשים למחזור. חציית ביטקוין כזו מתוכנתת להתרחש אחרי כרייה של 210,000 בלוקים; עד היום זה קרה שלוש פעמים, אחת לארבע שנים בממוצע.

איך זה עובד?
טכנולוגיית הבלוקצ’יין כוללת יצירת רשומות של מידע, אלו נקראים ‘בלוקים׳ שבעצם מתווספים לשרשרת בתהליך שנקרא ‘כרייה’. כורים משתמשים ביכולות מחשוב כדי לפתור חידות מתמטיות מורכבות כדי לבנות את הבלוקצ’יין ולהרוויח ״פרסים״ בצורת ביטקוין חדש. בחצייה, כמות הביטקוין הזמינה כתגמולים לכורים נחתכת בחצי. זה הופך את הכרייה לרווחית פחות ומאט את ייצור הביטקוינים החדשים.

מתי זה צפוי לקרות?
אין תאריך מוגדר, אך הוא צפוי להתקיים בסוף אפריל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה